۲۲۶۹۵۷
۱۰۶۱
۱۰۶۱
پ

نباید‌های زمان بارداری؛ به هیچ‌وجه این کار‌ها را در بارداری انجام ندهید

مراجعه حضوری به دکتر زنان برای خانم‌های باردار مشکلاتی به همراه دارد. با توجه به شرایط آن‌ها در زمان بارداری، منتظر ماندن در مطب‌های پزشکی، ماندن در ترافیک شهر و قرار گرفتن در هوای آلوده شهری بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

زمان بارداری برای خانم‌ها یک دوره خاص و سخت است. آن‌ها در این مدت باید بیشتر از قبل به سلامتشان اهمیت دهند و از خود مراقبت کنند. مراقبت‌های بارداری علاوه بر سلامت مادر به رشد خوب جنین و سالم ماندن او کمک می‌کند. مادر‌ها در زمان بارداری باید همواره از کمک یک مشاوره زنان برای کنترل شرایط جنین استفاده کنند. مراجعه حضوری به دکتر زنان برای خانم‌های باردار مشکلاتی به همراه دارد. با توجه به شرایط آن‌ها در زمان بارداری، منتظر ماندن در مطب‌های پزشکی، ماندن در ترافیک شهر و قرار گرفتن در هوای آلوده شهری بسیار سخت و غیرقابل تحمل است.

نباید‌های زمان بارداری؛ به هیچ‌وجه این کار‌ها را در بارداری انجام ندهید

در حال حاضر هم با شیوع بیماری کرونا رفتن به مطب‌های پزشکی برای خانم‌های باردار بسیار خطرناک است. راه حل این مشکل استفاده از خدمات آنلاین یا تلفنی پزشکی است. سایت و اپلیکیشن دکتر ساینا با ایجاد امکان مشاوره تلفنی پزشکی و همچنین ارتباط با مشاور آنلاین بارداری از حضور زنان باردار در محیط‌های شلوغ جلوگیری می‌کند. این سامانه با گرد هم آوردن بهترین مشاوره زنان تلفنی نگرانی‌های خانم‌های باردار کاهش می‌دهد. سرویس مشاوره زنان دکتر ساینا مادران و خانم‌های باردار در ادامه چند مورد از نباید‌های دوران بارداری و مراقبت‌های اولیه این دوره را با هم مرور می‌کنیم.

نباید‌های زمان بارداری؛ به هیچ‌وجه این کار‌ها را در بارداری انجام ندهید

اولین ممنوعیت بارداری؛ دوری از رنگ‌های شیمیایی را جدی بگیرید

یکی از مواردی که در هنگام مشاوره زنان و زایمان با آن برخورد خواهید کرد، توصیه به دور ماندن از رنگ‌های شیمیایی است. پزشکان و تمام افراد شاغل در حوزه بارداری معتقدند این رنگ‌ها گاز‌هایی سمی منتشر می‌کنند که برای سلامت مادر و بچه خطرناک است.

نوشیدن الکل برای بانوان باردار ممنوع است!

نوشیدن الکل، حتی یکبار در طول دوران بارداری، می‌تواند سلامت جنین را به خطر بیاندازد. الکل به سرعت از طریق بند ناف و جفت به مغز جنین می‌رسد و باعث اختلال در رشد مغز و اندام‌های او می‌شود. ناهنجاری‌های احتمالی نوشیدن الکل شامل تولد نوزاد نارس، ناهنجاری‌های جنینی ناشی از الکل، آسیب مغزی، نقص‌های هنگام تولد، سقط جنین و زایمان بچه مرده است. با گرفتن مشاوره از متخصص زنان و زایمان دکتر ساینا می‌توانید قبل از هرگونه مسئله‌ای از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنید.

نباید‌های زمان بارداری؛ به هیچ‌وجه این کار‌ها را در بارداری انجام ندهید

سومین ممنوعیت زمان بارداری؛ دود سیگار برای جنین بسیار خطرناک است

سیگار کشیدن برای مادر و نوزاد بسیار خطرناک است. پزشکان زنان در این مورد معتقدند که قرار گرفتن در معرض دود سیگار به اندازه کشیدن سیگار برای مادر و جنین خطر آفرین است. سیگار کشیدن و دود سیگار مانع از رسیدن تغذیه مناسب به جنین می‌شود. زایمان زودرس، سقط جنین و رشد ناقص جنین از تبعات دود سیگار برای جنین است؛ بنابراین در معرض دود سیگار بودن یکی دیگر از نباید‌های دوران بارداری است.

از نشستن و ایستادن طولانی مدت پرهیز کنید

نشستن یا ایستادن طولانی مدت، در یک وضعیت ثابت، در دوران بارداری می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی مثل ورم پا و یا مشکلات وریدی شود. معمولا مشاورین زنان و بارداری توصیه می‌کنند وضعیت نشستن خود را هر چند وقت یکبار تغییر دهید و از آویزان نگه داشتن پاهایتان خودداری کنید.

حواس‌تان به مقدار کافئینی که مصرف می‌کنید باشد!

مشاوره زنان توصیه می‌کنند که زنان باردار تا حد ممکن از خوردن نوشیدنی‌های کافئین‌دار در دوران بارداری خودداری کنند. کافئین باعث افزایش تپش قلب جنین می‌شود و می‌تواند برای او خطرناک باشد.

ششمین ممنوعیت بارداری؛ به مدت طولانی در وان آب داغ یا سونا و جکوزی نمانید

حضور طولانی مدت در وان آب گرم یا محیط‌های گرمی مثل سونا یا در جکوزی، در ماه‌های اول بارداری برای جنین خطرناک است. استفاده از یک دوش آب گرم به جای حمام کردن در وان آب گرم، توصیه مشاوره زنان به خانم‌های باردار است.

برای سلامت جنین از عکس‌برداری با اشعه ایکس دوری کنید

انجام انواع عکس‌برداری‌ها با اشعه ایکس به شدت برای جنین خطرناک است. در صورت بیماری و نیاز به عکس‌برداری ابتدا از طریق مشاوره بارداری دکتر ساینا با پزشک خود مشورت کنید. خطر اشعه ایکس در مرحله‌های مختلف بارداری متفاوت است، اما می‌تواند باعث ابتلای نوزاد و مادر به سرطان شود.

نباید‌های زمان بارداری؛ به هیچ‌وجه این کار‌ها را در بارداری انجام ندهید

استفاده از محصولات بهداشتی زنانه معطر را محدود کنید

استفاده از اسپری‌ها و عطر‌ها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود. همچنین از دستمال‌های بهداشتی واژن در زمان بارداری استفاده نکنید. این محصولات باعث تحریک واژن و بروز انواع عفونت‌ها ادراری و قارچی می‌شوند.

بدون تجویز پزشک دارو مصرف نکنید

دارو‌هایی که در زمان قبل از بارداری استفاده می‌کردید می‌توانند در زمان حاملگی برای شما یا جنین خطرناک باشند. مصرف هرگونه دارو را با مشاوره زنان خود در میان بگذارید و بدون تایید دکتر زنان آن‌ها را مصرف نکنید. در صورت بیماری و نیاز به مصرف دارو با مشاوره تلفنی پزشکی دکتر ساینا از خطرناک نبودن دارو‌ها قبل از مصرف آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

کفش‌های پاشنه بلندتان را برای مدتی کنار بگذارید

کفش‌های با پاشنه بلند و باریک باعث آسیب جدی به بدن مادر می‌شود. در زمان بارداری و با رشد جنین، مرکز ثقل بدن مادر تغییر می‌کند و پوشیدن این کفش‌ها فشار بسیار زیادی به پا‌ها و کمر مادر وارد می‌کند. بهتر است در این دوران از کفش‌هایی بدون پاشنه استفاده کنید.

محصولات لبنی غیر پاستوریزه را در دوارن بارداری مصرف نکنید

مصرف کلسیم برای خانم‌های باردار توصیه می‌شود، ولی استفاده از محصولات غیر پاستوریزه می‌تواند موجب بیماری در خانم‌ها شود. شیر خام ممکن است حاوی باکتری‌هایی به اسم لیستریا باشد که موجب بیماری مادر، سقط جنین و حتی تهدید زندگی مادر می‌شود.

نباید‌های زمان بارداری؛ به هیچ‌وجه این کار‌ها را در بارداری انجام ندهید

در این ۹ ماه به این نباید‌های بارداری توجه ویژه‌ای داشته باشید

مراقبت‌های بارداری بسیار ظریف و مهم هستند. استفاده از یک مشاوره زنان و ارتباط دائم با او در حفظ سلامت مادر و فرزند تاثیر بسزایی دارد. برای آسایش بیشتر زنان باردار و با توجه به شرایط فعلی استفاده از خدمات مشاوره زنان زایمان دکتر ساینا و یا کمک گرفتن از مشاور آنلاین بارداری کم خطرتر و امن‌تر است.

اپلیکیشن و وبسایت مشاوره دکتر ساینا با ارائه خدمات آنلاین شبانه‌روزی و استفاده از بهترین دکتر‌های زنان کشور بهترین انتخاب برای این دوران است. کافی است وارد سایت www.drsaina.com شوید و یک دکتر زنان خوب برای خود انتخاب کنید.

پ

محتوای حمایت شده

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

مشاوره ویدیویی

    • اخبار داغ
    • جدیدترین
    • پربیننده ترین
    • گوناگون
    • مطالب مرتبط

    برای ارسال نظر کلیک کنید

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «نی نی بان» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.