شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

تولید خودرو بدون عرضه مصداق احتکار است

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:10
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: اگر خودرویی تولید و در پارکینگ انباشت شود به منزله احتکار است و با برخورد تعزیزات حکومتی مواجه می‌شود.
آقای حسین فرهیدزاده در مصاحبه با خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما افزود: در پی گزارش‌های رسیده مبنی بر عرضه نشدن محصولات شرکت ایران خودرو، امروز تیم بازرسی ویژهِ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در این شرکت مستقر شد تا موضوعات را از ابعاد مختلف بررسی کند.
 
وی با اشاره به اینکه این مسئله از دو جنبه حائز اهمیت است گفت: نخست اینکه هیچ شرکتی، حق افزایش قیمت ندارد مگر اینکه قیمت‌های جدید از فرایند مورد تایید شورای رقابت عبور کرده باشد، در این فرایند ابتدا باید کار کارشناسی انجام و در نهایت هم از مجاری قانونی ابلاغ شود، اگر این فرایند طی نشود حتما مشمول برخورد تعزیراتی خواهد بود.
 
فرهید زاده اضافه کرد: از نظر تولید هم، با توجه به اینکه تنظیم بازار، وابسته به تولید و واردات است، تولید شرکت‌های خودروساز، باید حتما ادامه پیدا کند، بنابراین ابتدا شرکت‌های خودروساز مکلف هستند که تعهدات معوقشان را تحویل دهند و سپس تعهدات جاری را تحویل دهند اگر خودرویی تولید و در پارکینگ‌ها انباشت شود به منزله احتکار است و به تعزیزات حکومتی ارجاع می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.