شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

گفت‌و‌گو با تهیه کننده فصل دوم مجموعه مشاور

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 15:06
شبکه افق فصل دوم مجموعه مشاور را هر شب ساعت ۲۳ پخش می‌کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، ­سریال «مشاور» به کارگردانی محمدحسین امانی و تهیه‌کنندگی سجاد اسدی در ۲۰ قسمت تولید شده است.

آقای سجاد اسدی تهیه کننده این مجموعه با حضور در استودیو شبکه خبر گفت:­ فصل اول گروه دیگری به عنوان کارگردان و تهیه کننده بودند و این مجموعه الان دستخوش تغییر اساسی شده است، ­ این مجموعه تولید موسسه فرهنگی - هنری امام روح الله است، فصل اول آن را دوستان دیگری تهیه کردند و دوستان در فصل دوم ترجیح دادند که تیم را تغییر دهند و کار را به مامحول کردند و ما یک سری گزینه برای کارگردان داشتیم و آقای محمد حسین امانی را که قبلا هم با هم همکاری داشتیم و این فضا را هم می‌شناختند به عنوان کارگردان انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: گروه پژوهش ما در فصل جدید این سریال سعی کرد که باز هم مانند سری قبل از سوژه‌های روز جامعه استفاده کند، مشاور فیلمنامه در این بخش خیلی به ما کمک کرد و در بخش انتخاب بازیگر هم پیشنهاد این بود که از بازیگران چهره و مطرح تلویزیونی استفاده کنیم و از بازیگرانی استفاده کنیم که در تایم کوتاهی که داریم خودشان را بتوانند با ما و شرایط کار وفق دهند و بهترین گزینه‌ای هم که انتخاب کردیم آقای صدیق بود که با ایشان توانستیم روند کار را به خوبی به پیش ببریم، و در بخش مهمان‌ها هم از همان ابتدا با دوستان قرار گذاشته بودیم که هر قسمت سعی کنیم یک بازیگر چهره در بین مهمانان داشته باشیم که از آقایان سیروس همتی، اتابک نادری، خسرو شهراز، محمد هادی قمیشی و خانم‌ها نیلوفر شهیدی و شهین تسلیمی سعی کردیم که در بخش‌های مختلف استفاده کنیم و درباره موضوعات برنامه هم باید بگویم که ­ما دوست داشتیم که افکار مختلفی را در پروژه داشته باشیم، برای همین هم موضوعات برنامه، موضوعاتی به روز بود.

تهیه کننده مجموعه مشاور درباره دخل و تصرف در مجموعه گفت:، چون ما تقریبا بخش عمده‌ای از فیلمنامه‌ها را آماده کرده بودیم، با پروژه‌ای که فیلمنامه‌های آن کامل نباشد قطعا در تولید دچار مشکل می‌شویم برای همین هم بخش عمده فیلمنامه‌های ما آماده بود و، چون کار اپیزودیک بود و سختی‌های خودش را دارد و کار سختی است و ما باید در هر قسمت چند لوکیشن عوض می‌کردیم، بازیگران مختلف داشتیم (بازیگران چهره و بازیگران درجه دوم و سوم داشتیم)، هم ­تجربه­ خوبی بود و هم تجربه پر چالشی بود. ­

اسدی درباره استفاده از پیشنهادات دیگران هم گفت: ما سعی می‌کردیم­ در راستای چهارچوب متن­ نظرات دیگران را اضافه کنیم، و آقای صدیق هم خیلی انرژی برای این کار گذاشتند و، چون ایشان از شخصیت‌های اصلی بودند و در همه قسمت‌ها ایشان را داشتیم سعی می‌کردیم که متن را به ایشان نزدیک کنیم و ما دوست داشتیم که این روحانی ارتباطش با مردم نزدیک‌تر باشد­­و برای این که به این اتفاق برسیم نیاز داشتیم که بازیگران نظرات خودشان را در متن اعمال کنند و نویسندگان هم گاردی نداشتند و نظرات بجای بازیگران را می‌پذیرفتند و اعمال می‌کردند.

وی درباره استفاده از بازخورد‌های فصل قبل هم گفت: من سعی کردم که نگاهم به فصل قبل کمتر باشد، برای این که از تکرار جلوگیری شود و هم این که، چون این کار فصل اول داشته ما باید­سعی کنیم هم از لحاظ بازیگری و هم متن پروژه را ارتقا دهیم و مسیر خود را به جلو ببریم. ­

اسدی در پایان گفت: مهمترین تجربه من تجربه تولیدی است، ­ برای من چالش این سریال چالش سنگینی بود، چون ما سال گذشته یک سری اتفاقات داشتیم که شرایط تولید را خیلی سخت می‌کرد و در این شرایط سخت تولیدی و با مشکلاتی که وجود داشت ما بتوانیم یک سریال ۲۰ قسمتی را به پایان برسانیم کار بسیار­سختی بود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.