شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

روحانی: کاراته ایران از آسیا هم عقب افتاده است

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:59
مربی پیشین تیم ملی کاراته با انتقاد از عملکرد تیم ملی کشورمان در رقابت‌های قهرمانی آسیا در ازبکستان، خواستار اصلاحات جدی در روند آماده‌سازی، انتخابی و تاکتیک‌های مبارزه شد.
روحانی: کاراته ایران از آسیا هم عقب افتاده است
 
حسن روحانی، مربی پیشین تیم ملی کاراته ایران، در گفت‌وگوبا گروه ورزشی خبرگزاری صداوسیما درباره عملکرد ضعیف تیم ملی کاراته در رقابت‌های قهرمانی آسیا که به میزبانی ازبکستان برگزار شد، گفت: نتایج اصلاً قابل قبول نبود؛ به‌ویژه در بخش انفرادی که عملکرد بسیار ضعیفی داشتیم.
وی تأکید کرد که ترکیب تیم ملی متشکل از چهره‌های باتجربه بوده است ونفراتی که انتخاب شده بودند، جوان و بی‌تجربه نبودند. بیشتر آنها سابقه مدال‌آوری در رده‌های سنی مختلف، حضور در مسابقات بزرگسالان و رقابت‌های بین‌المللی را داشتند. اما این تجربه نتوانست منجر به نتیجه مطلوب شود.
او مهم‌ترین مشکل تیم ملی را تکرار تاکتیکی و ناتوانی در تغییر سبک مبارزه» عنوان کرد و افزود: سال‌هاست که تیم ما با یک سبک مشخص مبارزه می‌کند و متأسفانه تاکتیک‌پذیری در جریان رقابت‌ها نداریم. همین باعث می‌شود که تیم‌های دیگر به‌راحتی سبک مبارزه ما را شناسایی کنند و دست ما برایشان رو شود.
 
روحانی با ابراز نگرانی از وضعیت کنونی، گفت: ما نه‌تنها در سطح جهانی، بلکه در آسیا هم داریم عقب می‌افتیم. این زنگ خطر را ما چهار، پنج سال پیش به رئیس وقت فدراسیون اعلام کردیم. اما متأسفانه گوش شنوایی برای این هشدار‌ها وجود نداشت.
 
او در پایان تأکید کرد: تا زمانی که در روند انتخابی تیم ملی، نوع تمرینات و سبک مبارزه تغییر اساسی ایجاد نشود، نمی‌توان انتظار تحول در نتایج را داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.