شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

افزایش دوبرابری مبتلایان ایکس ای سی درتایلند

صدا و سیما شنبه 12 اردیبهشت 1405 - 14:54
آمار مبتلایان به سویه جدید کرونا باثبت ۱۶ هزار مورد جدید در تایلند به بیش از دو برابر افزایش یافت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما  از کوالالامپور، سویه جدید کرونا موسوم به "ایکس ای سی" که با قدرت انتشار هفت برابر سریع تر از آنفولانزا در تایلند در حال گسترش است با ثبت ۱۶ هزار عفونت جدید ، آمار مبتلایانش ظرف یکهفته به بیش از دوبرابر افزایش یافته است.

این سویه جدید به گفته وزیر بهداشت تایلند از نوادگان اُمیکرون است که با انتقال بسیار سریع ، خطر زیادی را برای جمعیت آسیب پذیر ایجاد می کند.
تعداد مبتلایان به ایکس ای سی در مجموع در تایلند به بیش از ۱۰۸ هزار و هشتصد نفر می رسد.
وزارت بهداشت تایلند اعلام کرد: ۲۷ نفر نیز بر اثر ابتلاء به سویه جدید ایکس ای سی ، جان باخته اند.
به گفته متخصصان بیماریهای عفونی ، نرخ مرگ و میر این سویه جدید در تایلند نسبتا پائین است؛ اما سرعت انتقال بسیار بالای آن ، خطر ابتلاء کودکان و افراد مسن را به عنوان دو گروه آسیب پذیر افزایش داده است.
هشتاد درصد فوتی های ناشی از سویه جدید کرونا را در تایلند ، سالمندان تشکیل داده اند.
بانکوک، پایتخت تایلند نیز با ثبت بیش از شش هزار مورد جدید ابتلاء به سویه ایکس ای سی با پیشی از شهرهای چون بوری ، رایونگ ، نونتابوری و ساموت پراکان در صدر بیشترین آمار مبتلایان قرار دارد.
دولت تایلند منابع و نیروی انسانی لازم را برای محافظت از گروه های آسیب پذیر اختصاص داده است و مراقب شیوع این ویروس جدید در مدارس است.
موارد ابتلاء در مالزی ، سنگاپور ، چین و هنگ‌کنگ نیز در پی گسترش موج تازه کرونا رو به افزایش گزارش شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.