شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

کاهش قیمت خودروها با افزایش داخلی سازی

صدا و سیما پنج شنبه 12 تیر 1399 - 19:34
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قصد داریم با افزایش ساخت داخلی، وابستگی صنعت خودروسازی را به خارج از کشور کاهش دهیم که با این کار، قیمت‌ها هم کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای امیر بیات با حضور در تحریریه بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما با اشاره به اینکه کشور در بخش خودروسازی، سال‌ها در تلاش است و دولت‌های مختلف از قطعه سازان داخلی، حمایت کرده اند، افزود: دولت‌ها و خودروساز‌ها تلاش کردند قطعه سازی را افزایش دهند.

وی با اشاره به تولید خودرو k۱۳۲ در ایران خودرو اضافه کرد: حدود ۹۲ درصد این خودرو داخلی سازی شده است و ۸ درصد آن از خارج وارد می‌شود که تلاش می‌کنیم این ۸ درصد هم داخلی سازی شود.

آقای بیات گفت: تحریم‌ها فرصتی را برای صنعت خودرو فراهم کرده است تا وابستگی خود را به خارج قطع کند.

سرپرست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با اشاره به اینکه قرارداد‌هایی با مشارکت ۳۶ سازنده برای اجرای ۵۵ طرح بسته شده است، افزود: حجم این قراردادها, ۱۲۶۰ میلیارد تومان است که سالانه کاهش ارزبری ۶۶ میلیون یورویی را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه وجود نمایشگاه‌های دائمی، کمک بزرگی در متعادل سازی نیاز‌ها و تولید است افزود: اکنون نمایشگاه‌های دائمی داریم و قصد داریم این نمایشگاه‌ها را برای صنایع مختلف در بخش فولاد و لوازم خانگی ایجاد تا میان تولیدکنندگان و نیازمندی‌های کشور، تعادل برقرار کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.