
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، خانم فاطمه قاسم پور نماینده مردم تهران در اولین همایش خانواده پایا یا همان خانواده پایدار، با اعلام اینکه بخش عمدهای از مشکلات با همفکری دولت و فعالان این حوزه قابل پیشگیری است، گفت: ارکان خانوادهها به خصوص زنان در کاهش آسیبهای اجتماعی و تشریح و تبیین آسیبها و پدیدههای اجتماعی نقش بسزایی دارند.
وی گفت: یکی از موضوعات مهم و اولویتها درحکمرانی توجه به مسائل زنان و خانواده است از این رو چندین سال است که در سیاستهای کلان و قوانینی که در مجلس شورای اسلامی مصوب میشود توجه بیشتر و شایانی به موضوع خانواده و زنان شده است.
قاسم پور یکی از قوانین راهبردی مصوب شده در مجلس یازدهم را قانون جوانی جمعیت خواند و گفت: این نشاندهنده آن است که این موضوع برای حکمرانان کشور یک موضوع مهم است.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس افزود: این روزها توجه به مسائل زنان و خانواده بیش از بیش جزو اولویتهای نمایندگان مجلس و دولت است و برای همین در لایحه برنامه هفتم نیز مورد توجه قرار گرفته است.
نماینده مردم تهران مواردی همچون آموزش، بهره گیری از مشاوره، استفاده از مدلهای روز و عملیاتی قابل اجرای متناسب با فرهنگ ایرانی و اسلامی و ارتباط درست و بیشتر میان سیاست گذاران و فعالان حوزه خانواده را از جمله برنامههای راهبردی مجلس برای استحکام بنیان خانواده دانست.
قاسم پور همچنین با اعلام اینکه متولیان مشخصی همچون وزرات ورزش، سازمان بهزیستی، سازمان نظام روانشناسی و بخش خانواده قوه قضائیه برای اجرا و تنظیم قوانین حوزه خانواده وجود دارد، افزود: اما شاهد تنظیم گری مناسبی در این خصوص نیستیم.
وی ادامه داد: کنش گران حوزه خانواده باید با سیاست گذاران در ارتباط بوده و با شناخت آسیبهای موجود در خانواده به دنبال حل آن باشند. خانواده ایرانی باید با پررنگتر کردن روابط و گفتگو به دنبال کم کردن مشکلات و آسیبها باشند.