شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

۲۳ پروژه عمرانی در استان مرکزی بهره برداری می شود

خبرگزاری مهر پنج شنبه 12 تیر 1399 - 19:12
اراک-مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استان مرکزی گفت: طی هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری ۲۳ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیاردتومان ازمحل منابع دهیاری هادر استان بهره برداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الله کاظمی روز پنچ شنبه در آستانه هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری در نشست خبری با رسانه‌های این استان و با اشاره به اینکه استان مرکزی دارای ۷۹۱ دهیاری است، اظهار کرد: هفته نکوداشت شهرداری و دهیاری از چهاردهم تیر ماه آغاز شده و تا بیستم ادامه دارد.

وی افزود: ۱۴۰ خانه ورزش روستایی سال گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیون ریال با مشارکت اداره کل ورزش و جوانان و دفتر امور روستایی استان مرکزی تجهیز شد، سال جاری نیز ساخت و تجهیز ۶۰ خانه ورزش روستایی در دستور کار قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

کاظمی بیان کرد: سال گذشته ۱۲ طرح اقتصادی روستایی به بانک عامل معرفی که با دریافت ۹۵ میلیارد ریال تسهیلات بیش از ۶۱ فرصت شغلی جدید در مناطق روستایی استان مرکزی ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چهار هزار و ۲۵۰ خانه روستایی استان مرکزی که در نتیجه سیلاب بهاری پارسال تخریب شدند که برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند، و تا کنون ۳ هزار و یکصد خانه روستایی به بهره برداری رسیده است.

کاظمی خاطرنشان کرد: ۲۵ عنوان دوره آموزشی در موضوعات مختلف مالی، اعتباری، مدیریت بحران، پیشگیری از حوادث مترقبه، و… سال گذشته برای دهیاران برگزار شد که در مجموع ۳ هزار و ۵۰۰ دهیار در این دوره‌های آموزشی حضور داشتند.
 

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.