شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

معاون وزیر بهداشت: به‌دنبال فعالیت حضوری دانشگاه‌ها از ابتدای مهر هستیم

همشهری آنلاین چهارشنبه 26 خرداد 1400 - 12:47
معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که تلاش می‌کنیم فعالیت دانشگاه‌ها از مهرماه به صورت حضوری باشد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیماسادات لاری اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است ۲۰۰ هزار دوز واکسن در مرداد ماه به اعضای هیات علمی و کارکنان دانشگاه‌ها ترریق شود.

لاری ادامه داد: آموزش مجازی به‌رغم موفقیت در برخی موارد، به دانشجویان ضربه وارد کرده است لذا ما باید هرچه زودتر به وضعیت عادی آموزش برگردیم و شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

وی افزود: بر اساس برنامه وزارت بهداشت، علاوه بر اعضای هیات علمی، در شهریورماه ۵۰۰ هزار نفر، در مهرماه یک میلیون نفر و در آبان ماه یک میلیون دیگر از دانشجویان کشور را واکسینه می‌کنیم.

لاری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: از آنجا که کار فرهنگی نیاز به پول دارد در کنار معاونت فرهنگی و دانشجویی، نگاه ویژه‌ای به صندوق رفاه دانشجویی داشتیم و از آن استفاده بهینه کردیم تا از این طریق بخشی از نیازهای مالی برطرف شود.

وی افزود: در سال ۹۷ میزان وام ودیعه مسکن به دانشجویان ۱۱۰ میلیون ریال بود که در سال ۹۹ به ۱۸۰ میلیون ریال افزایش یافت و اکنون در شهرهای بزرگ ۶۰۰ میلیون ریال، در شهرهای متوسط ۴۰۰ میلیون ریال و در شهرهای کوچک‌تر ۳۰۰ میلیون ریال شده است.

معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت گفت: زمانی بودجه ستادی ما از وزارتخانه، تنها ۴۰ میلیارد ریال بود در حالی که اکنون بودجه ستادی ما چندین برابر بیشتر شده است به همین دلیل در یکی، ۲ سال اخیر توجه بیشتری به دانشگاه ها داشتیم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.