شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

با بدترین شکست در حیثیتی‌ترین مسابقه؛/ پایان داستان اوسمار در پرسپولیس

ورزش سه جمعه 05 تیر 1405 - 23:45
پرسپولیس به عجیبترین شکل ممکن پلی آف آسیا را به چادرملو واگذار کرد.

به گزارش “ورزش سه”، شروع مسابقه، حملات پرسپولیس و یک گل سریع. قرمزها انتظار بردی ساده را می‌کشند و البته شاید گل‌های بعدی. این نه تنها در هواداران پرسپولیس بلکه در نمایش بازیکنان این تیم نیز قابل مشاهده است و آنها وقت بازی را می‌گذراندند تا سوت پایان فرا برسد. چهره سرمربی برزیلی، با لبخندی معنادار همراه است و احتمالا او هم در حال کنار هم چیدن جملات برای نیش و کنایه به مدیران باشگاه پرسپولیس که به سراغ مذاکره با جانشین او رفته بودند. 

اوسمار دیروز با انتشار یک استوری و تک تاک ساعت، هواداران پرسپولیس را برای واکنش خود در لحظات بعد از مسابقه کنجکاو کرده بود. غیبت بازیکنان مطرح چادرملو در ترکیب نیز این اسودگی خاطر را برای پرسپولیس به وجود آورده بود تا به سراغ بردی پرگل بروند و شاید یک آغاز تازه برای سرمربی برزیلی. اما مجازاتی بزرگ در راه بود. 

پرسپولیس که در آغاز نیمه دوم یک گل مردود را به ثمر رسانده بود، در دقایق بعدی هم چند موقعیت داشت و تیرک دروازه حریف را هم لرزاند و گلر جوان چادرملو را هم دو بار به چالش کشید. با این حال برای چادرملو یک اشتباه از سوی حسین ابرقویی و ضربه ایستگاهی کافی بود تا تیر اول را بر قلب پرسپولیس بزند. 

2486889

این آغاز قصه بود. پس از دقیقه ۹۰ در شرایطی که تماشاگران انتظار داشتند پایان بازی اعلام و ضربات پنالتی تیم برنده را مشخص کند اما داور سوت آغاز وقتهای اضافه را داد. این زمانی بود که پخش زنده مسابقه قطع شد و جای خود را به مسابقه فرانسه - نروژ داد. 

هواداران پرسپولیس در حال پیگیری نتیجه و بازی از صفحات تلگرامی بودند و خبرنگاران میدانی از حملات سنگین پرسپولیس به دروازه حریف خبر می‌دادند اما ناگهان یک خبر شوکه‌کننده مخابره شد: شلیک محمود آبادی و گل در درون دروازه پرسپولیس!

این پایانی بود بر شش ماه تلاش بی‌وقفه مدیران باشگاه پرسپولیس برای احیای شانس سهمیه آسیای تیمی که در نیم فصل دوم نشان داده بود حتی شایستگی حضور در سطوح دوم رقابت‌های قاره‌ای را هم دارد. همراه با سرمربی برزیلی که مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره با هزینه سنگین او را به تهران آورده بودند اما چیزی جز شکست و از دست رفتن فرصت رقابت برای قهرمانی نصیبشان نشده بود. 

چه معنادار که پرسپولیس ذوق‌زده از نتایج و پیروزی‌های اولیه حتی برای همکاری فصل آینده هم با اوسمار وارد مذاکره شد اما خیلی زود معلوم شد که خبری از قهرمانی و سهمیه نیست و پرسپولیس در پسرفتی تاریخی از رتبه سوم به ششم رسید. 

2486887

اوسمار ‌ویه‌را برزیلی که با قهرمانی لیگ بیست و سوم توانسته بود موقعیت و جایگاه رفیع را برای خود به وجود بیاورد، با نتایج ضعیف در شش هفته، موقعیت یک سرمربی بازنده را به خود گرفت اما با این حال پلی اف آسیا فرصتی برای او بود تا شرایط را تغییر دهد. 

اگرچه قرمزها تصمیم به قطع همکاری را گرفته بود اما این بازی میتوانست اعاده حیثیت برای سرمربی برزیلی باشد. جایی که تیم او با حضور بازیکنان خارجی برابر چادرملو که نه تنها ملی‌پوش و نه بازیکنان خارجی خود را در اختیار داشت، به میدان رفته بود. 

2486888

جالب اینکه پرسپولیس ۱۵ جلسه تمرینی بیشتر را نسبت به چادرملو انجام داد و مقابل تیمی ایستاد که تنها دو روز از آغاز تمریناتش می‌گذشت. با این حال نتیجه مسابقه برخلاف همه پیش‌بینی‌ها بود و البته واقعیت مهم را به رخ همه کشید: پایان یک دوران در پرسپولیس. 

بنابراین با یک تصمیم باید به استقبال آینده پرسپولیس رفت: اوسمار هیچ شانسی برای آینده نیمکت باشگاه ندارد و به عنوان یک سرمربی بازنده نیمکت را ترک می‌کند. جانشین او کیست؟ باید دید باشکاه چه کسی را برای تحویل این تیم ناآماده و شکست خورده متقاعد خواهد کرد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.