شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

سازمان بین‌المللی دریانوردی: ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز متوقف هستند

خبرگزاری مهر جمعه 05 تیر 1405 - 19:09
مدیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی ضمن درخواست از شناورها برای خودداری از عبور در مسیرهای تأیید نشده در تنگه هرمز، اعلام کرد که از آغاز بحران فعلی در تنگه هرمز، ۱۴ ملوان کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره،‌ مدیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی با طرح این ادعا که «دو مسیر برای خروج از تنگه هرمز وجود دارد که یکی تحت کنترل ایران و دیگری تحت کنترل آمریکا و عمان است»، اعلام کرد که تعداد زیادی کشتی شروع به ترک تنگه هرمز کرده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ مدیرکل سازمان بین‌المللی دریانوردی طی سخنانی گفت: ما از کشتی‌ها می‌خواهیم که ضمن خودداری از عبور در مسیرهای تأیید نشده در تنگه هرمز، ریسک نکنند. ما با طرف‌های متعدد در منطقه همکاری می‌کنیم تا تضمین‌هایی ارائه دهیم که کشتی‌ها مورد تهدید قرار نگیرند.

وی در ادامه مدعی شد: : ما توانستیم در ۴ روز گذشته ۱۵۰ کشتی با ۴۰۰۰ ملوان را از آب‌های آزاد خارج کنیم. بیش از ۶۰۰ کشتی همچنان در تنگه هرمز گرفتار هستند. همچنین از آغاز بحران فعلی در تنگه هرمز، ۱۴ ملوان کشته شده‌اند.

این مقام بین المللی افزود: ما در حال بررسی هدف قرار گرفتن یک کشتی دیروز پس از عبور از تنگه هرمز از مسیر جنوبی هستیم. ما بر تضمین ایمنی دریانوردان تمرکز داریم و مذاکراتی را برای فعال کردن کریدورهای تخلیه برگزار کرده‌ایم. ما بر تأمین آب و سوخت برای کشتی‌ها، غذا و کمک‌های پزشکی به دریانوردان سرگردان تمرکز داریم.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.