شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

معادن بم باید مسئولیت اجتماعی خود را در قبال مردم این شهر ادا کنند

خبرگزاری مهر جمعه 05 تیر 1405 - 14:30
بم- امام جمعه بم گفت: انتظار می‌رود صاحبان معادن در شهرستان بم در توسعه و آبادانی این شهر و مناطق محل فعالیت خود نقش جدی‌تری ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام فرهاد دهقانی، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر بم با اشاره به شخصیت آیت‌الله صدوقی، وی را الگویی مناسب برای ائمه جمعه دانست و گفت: یکی از ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار در دسترس بودن برای مردم بود؛ به‌ گونه‌ای که هر فردی به‌ راحتی می‌توانست با ایشان دیدار و گفت‌وگو کند.

وی افزود: امام جمعه باید اهل جماعت و در میان مردم باشد تا مردم بدانند در زمان برگزاری نماز جماعت می‌توانند به‌ راحتی با او ارتباط بگیرند و مسائل خود را مطرح کنند.

امام جمعه بم با بیان اینکه آیت‌الله صدوقی اهل شعار نبود، اظهار کرد: اهل شعار نبودن یعنی در مواقع حساس در کنار مردم بودن و در برابر کم‌ کاری‌ها و تخلفات سکوت نکردن است و این شهید بزرگوار با شجاعت و بدون ملاحظه نسبت به مسئولان، مطالبات مردم را مطرح می‌کرد و از بیان حقایق هراسی نداشت.

دهقانی، همچنین به روحیه جوان‌ پذیری آیت‌الله صدوقی اشاره کرد و گفت: صمیمیت و ارتباط نزدیک این شهید با جوانان از دیگر ویژگی‌های مهم شخصیتی او بود که می‌تواند برای ائمه جمعه الگو باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عرصه سیاست را از دیگر حوزه‌های مهم خدمت دانست و افزود: در روز دیپلماسی فرهنگی و تعامل با جهان، مکتب شهید آیت‌الله رئیسی می‌تواند الگویی مناسب برای مسئولان باشد؛ الگویی که بر خدمت صادقانه و تلاش برای رفع مشکلات مردم تأکید دارد.

امام جمعه بم با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این شهرستان گفت: بم یکی از شهرهای ثروتمند از نظر منابع معدنی است، اما مردم سهم چندانی از این ثروت‌ها نمی‌بینند.

دهقانی، افزود: معدن‌داران شهرستان بم باید پاسخ دهند که سودهای کلانی که از معادن این منطقه به دست می‌آورند در چه مسیری هزینه می‌شود و مسئولیت اجتماعی آنان در قبال شهر بم تا چه اندازه انجام شده است.

وی ادامه داد: اگر کارگران در این معادن فعالیت نمی‌کردند، چنین سودهایی نیز به دست نمی‌آمد؛ بنابراین انتظار می‌رود صاحبان معادن در توسعه و آبادانی شهر و مناطق محل فعالیت خود نقش جدی‌تری ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، این پدیده را تهدیدی برای فرهنگ و بنیان خانواده‌ها دانست و تصریح کرد: در کنار اقدامات دستگاه‌های مسئول، خانواده‌ها نقش مهمی در پیشگیری دارند و پدران و مادران باید مراقبت بیشتری نسبت به فرزندان خود داشته باشند.

دهقانی، از همراهی و تلاش مسئولان و مردم در برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم قدردانی کرد و گفت: از استاندار کرمان، فرمانده سپاه ثارالله، فرماندهی نیروی انتظامی استان، فرماندار بم و دیگر مسئولان که در کنار مردم حضور داشتند تشکر می‌کنم.

امام جمعه بم همچنین از مدیرکل صدا و سیمای استان کرمان به‌دلیل حضور میدانی و پوشش مناسب مراسم عزاداری قدردانی کرد و افزود: صحنه‌های زیبایی از شور و شعور حسینی مردم بم به سراسر کشور و حتی خارج از کشور مخابره شد.

وی در پایان با تقدیر ویژه از شهرداری بم و کارکنان این مجموعه گفت: شهرداری و نیروهای آن در ایام تاسوعا و عاشورا به‌صورت شبانه‌روزی برای برگزاری مراسم تلاش کردند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.