شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

طلسم عجیبی که برای ایران در جام جهانی نمی‌شکند!

خبرورزشی یکشنبه 31 خرداد 1405 - 15:51
تیم ملی ایران در جام جهانی هیچوقت در بازی هایی که گل اول را خورده برنده نشده است.

تساوی ناامیدکننده برابر نیوزیلند یک بار دیگر ضعف تاریخی تیم ملی ایران در جام‌های جهانی را یادآوری کرد؛ جایی که عقب افتادن از حریف تقریباً همیشه به معنای از دست رفتن پیروزی بوده است.

ایران در ۱۹ حضور خود در مسابقات جام جهانی، در ۱۵ مسابقه گل اول را دریافت کرده و هنوز حتی یک بار هم موفق نشده بعد از عقب افتادن، بازی را با پیروزی به پایان برساند. حاصل این ۱۵ مسابقه، ۱۱ شکست و تنها ۴ تساوی بوده است.

در مقابل، هر زمان تیم ملی موفق شده گل اول را بزند، نتایج به مراتب بهتری گرفته و سه پیروزی تاریخی برابر آمریکا، مراکش و ولز را به دست آورده است. تنها بازی بدون گل ایران در جام‌های جهانی هم برابر نیجریه در سال ۲۰۱۴ رقم خورد.

دیدار با نیوزیلند، چهارمین مسابقه‌ای بود که ایران پس از دریافت گل نخست توانست به بازی برگردد و حداقل یک امتیاز بگیرد. پیش از این، چنین اتفاقی مقابل اسکاتلند، آنگولا و پرتغال رخ داده بود، اما نکته مشترک تمام این مسابقات یک چیز است؛ تیم ملی هرگز نتوانسته شکست را به پیروزی تبدیل کند.به این ترتیب، کامبک و پیروزی در جام جهانی همچنان برای تیم ملی ایران یک طلسم حل‌نشده باقی مانده؛ طلسمی که حتی در جام جهانی ۲۰۲۶ و برابر نیوزیلند هم نشکست و همچنان باقی است.

این مطلب را هم بخوانید: مدیر اجرایی جام جهانی حرف قلعه‌نویی را زمین انداخت؛ محدودیت پابرجاست! / برای ایران تغییر بدهیم؟ برنامه‌ای نداریم

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.