شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

کاراته قهرمانی آسیا| کومیته تیمی بانوان قهرمان شد/ مردان به نقره بسنده کردند

خبرگزاری میزان یکشنبه 31 خرداد 1405 - 08:41
کومیته تیمی بانوان کشورمان با برتری مقابل ژاپن به مقام قهرمانی مسابقات کاراته آسیا رسید.
خبرگزاری میزان -

روز پایانی بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی بزرگسالان آسیا از صبح امروز (یکشنبه) با برگزاری دیدار‌های نهایی در شهر بالی اندونزی در حال پیگیری است و تیم کومیته بانوان کشورمان با برتری در دیدار نهایی مقابل ژاپن، عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد. تیم کومیته مردان کشورمان هم با شکست در دیدار نهایی مقابل اردن به مدال نقره دست یافت.

بانوان ایران در دیدار نهایی کومیته تیمی با نتیجه ۲ بر صفر از سد ژاپن، رقیب سنتی خود، گذشت و برای چهارمین بار قهرمان آسیا شد. در این دیدار، ابتدا حنانه صالحی پس از تساوی ۲ - ۲ با استفاده از قانون سنشو (کسب نخستین امتیاز) برابر حریف خود به پیروزی رسید و در ادامه فاطمه‌زهرا سعیدآبادی با نتیجه ۱۰ بر ۲ حریفش را شکست داد تا پرونده فینال به سود ایران بسته شود.

تیم کومیته بانوان ایران پیش از این نیز در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ موفق به کسب عنوان قهرمانی آسیا شده بود.

ملی‌پوشان کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی، روز گذشته ابتدا با نتیجه ۲ بر یک چین‌تایپه را شکست دادند و سپس ۲ بر صفر از سد ازبکستان گذشتند. آنها در مرحله نیمه‌نهایی نیز با نتیجه ۲ بر صفر ویتنام را مغلوب کردند و به دیدار نهایی راه یافتند.

ایران در دیدار نهایی کومیته تیمی مردان به مصاف اردن رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب حریف خود شد تا از کسب دهمین عنوان قهرمانی آسیا در این بخش باز بماند. در این دیدار، صالح اباذری ۳ بر صفر، اسماعیل معتمدی ۵ بر ۳ و مهدی عاشوری ۷ بر صفر مقابل رقبای خود شکست خوردند تا تیم کشورمان به مدال نقره برسد.

ملی‌پوشان کشورمان برای رسیدن به دیدار نهایی، روز گذشته موفق به شکست تیم‌های نپال، ویتنام و ژاپن شده بودند.

با پایان رقابت‌های کومیته تیمی مردان، پرونده تیم ایران در بیست‌ودومین دوره مسابقات قهرمانی آسیا با کسب ۳ مدال طلا، یک مدال نقره و ۵ مدال برنز و عنوان نایب‌قهرمانی آسیا بسته شد. ژاپن با کسب ۵ مدال طلا، ۳ نقره و ۵ برنز بر سکوی نخست ایستاد و قزاقستان نیز با ۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز عنوان سومی را از آن خود کرد.

صبح امروز نیز مرتضی نعمتی و محمود نعمتی موفق به کسب مدال طلای اوزان ۷۵- و ۸۴+ کیلوگرم شدند. پیش از این نیز نمایندگان کشورمان پنج مدال برنز توسط فاطمه صادقی و علی زند در کاتای انفرادی، تیم کاتای بانوان، مهرنگار احمدی در وزن ۶۱- کیلوگرم و علی‌اصغر آسیابری در وزن ۸۴- کیلوگرم کسب کرده بودند.

بیست‌ودومین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا با حضور ۴۱۱ ورزشکار از ۳۳ کشور از روز پنجشنبه آغاز شده است و امروز با برگزاری دیدار‌های نهایی به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.