شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

قلعه‌نویی: تمرین نصفه و نیمه‌ای داشتیم؛ رفتار‌ها با ما خوب انجام نشد/ کمتر از ۱۶ ساعت به ما وقت دادند؛ مشکلات ما بیشتر شد

خبرگزاری میزان یکشنبه 31 خرداد 1405 - 06:22
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما کمتر از ۱۶ ساعت قبل از بازی مجبور به انجام تمرین شدیم و نصف تمرین‌مان هم انجام نشد و این کار را برای ما سخت کرده. فوتبال جایی است که باید اخلاق و انسانیت در آن حاکم باشد و این رفتار‌ها با ما خوب انجام نشد.
خبرگزاری میزان -

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی با بلژیک در جام جهانی 2026 اظهار داشت: ما کمتر از ۱۶ ساعت قبل از بازی مجبور به انجام تمرین شدیم و نصف تمرین‌مان هم انجام نشد و این کار را برای ما سخت کرده. فوتبال جایی است که باید اخلاق و انسانیت در آن حاکم باشد و این رفتارها با ما خوب انجام نشد. البته جا دارد تشکر کنم که این بار وقتی ما وارد آمریکا شدیم در اسرع وقت توانستیم خودمان را به هتل برسانیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به سوال خبرنگاری که از او درباره شکایت ایران به فیفا پرسید گفت: ما گلایه کردیم و شکایت نکردیم. بازی قبل ۲۴ ساعت وقت داشتیم اما برای این بازی کمتر از ۱۶ ساعت به ما وقت دادند و مجبور شدیم تمرین نصف و نیمه‌ای انجام دهیم و این کار ما را سخت کرد. می‌دانیم رییس فیفا تلاشش را می‌کند که مشکلات ما کمتر شود اما برای این بازی مشکلات ما بیشتر شد.

قلعه‌نویی درباره حریف فردای تیم ملی توضیح داد: بلژیک تیم بسیار بزرگ و قابل احترامی است و جزو بهترین‌های دنیا در رده‌بندی فیفاست اما واقعیت بازی وقتی است که داور سوت را می‌زند. ما برنامه‌هایی برای این بازی داریم و مهم این است بازیکنان در آن شرایط فرامین تاکتیکی را اجرا کنند. ما مهره‌های بسیار خوب و با کیفیتی داریم که می‌توانند با قلب‌شان برای ایران بازی کنند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات دفاعی تیم ملی آیا بازیکنانی دارید که بتوانید این خط را تقویت کنید گفت: به هر حال ما در بازی گذشته در ساختار دفاعی و اشتباهات فردی مشکلاتی را داشتیم. بخاطر زمانی کمی که داشتیم باعث شد تمرینات ریکاوری‌مان به خوبی انجام نشود و نتوانیم تمرینات تاکتیکی خوبی داشته باشیم تا مشکلات بازی قبل را برطرف کنیم. در بین این دو بازی به لحاظ ذهنی و آنالیزی کار کردیم.ما نسبت به بازی گذشته تغییراتی خواهیم داشت. بلژیک تیم قوی و بسیار با احترامی است و یقینا بازی بسیار سختی خواهیم داشت.

سرمربی تیم ملی درباره استقبال از تیم ایران در تیخوانای مکزیک یادآور شد: جا دارد از دولت و مردم مکزیک و مردم و باشگاه خوب تیخوانا تشکر کنم. کاری کردند که ما احساس غربت نکنیم و هر آنچه کم‌لطفی در این جام در حق ما شد، آنها جبران کردند و این نکته مهمی برای ما در این جام جهانی بود. از همه هوادارانی که آمدند و ما را تشویق کردند تشکر می‌کنم.

ادامه دارد...

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.