شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

تعداد سهمیه‌های خارجی‌ لیگ برتر نصف شد!

برترین‌ها شنبه 30 خرداد 1405 - 14:40
بر اساس مصوبه جدید هیئت رییسه فدراسیون فوتبال سهمیه های خارجی باشگاه‌ها در لیگ 18 تیمی 4 بازیکن خواهد بود.

ورزش سه: بعد از آنکه هیئت رییسه فدراسیون فوتبال مصوب کرد که فصل آینده لیگ برتر با ۱۸ تیم برگزار شود، حالا خبر می‌رسد که مصوبه جدیدی از سوی هیئت رییسه در خصوص تعداد بازیکنان خارجی تایید شده است.

یکی از بحث های جلسه اخیر هیئت رییسه فدراسیون در خصوص مشکلات اقتصادی کشور و تاثیر بالارفتن نرخ ارز بر فضای فوتبال بود. به همین خاطر اعضای هیئت رییسه در خصوص تعداد بازیکنان خارجی شاغل در تیم های مختلف لیگ برتر بحث و تبادل نظر کردند و در نهایت تصمیم بر این شد که تعداد بازیکنان خارجی نسبت به فصل گذشته نصف شود.

0

در فصل گذشته رقابت های لیگ برتر تیم ها می‌توانستند تا سقف 8 بازیکن خارجی (به شرط آنکه یکی از آنها آسیایی باشد) را به خدمت بگیرند و از آنها در مسابقات استفاده کنند. با مصوبه جدید هیئت رییسه فدراسیون فوتبال تعداد بازیکنان خارجی نصف شده است.

هیئت رییسه فدراسیون تصویب کرده که از این پس هر تیمی بتواند 4 بازیکن خارجی تحت قرارداد خود داشته باشد و باشگاه ها در نقل و انتقالات تابستانی باید برای سازماندهی به این مسئله اقدام کنند.

نکته قابل توجه در این مصوبه برداشته شدن سهمیه آسیایی است؛ بر این اساس الزامی برای استفاده از یکی از سهمیه های خارجی با بازیکن آسیایی وجود دارد و باشگاه ها 4 سهمیه خارجی خود را با هر ملیتی و البته بر اساس مقررات جذب بازیکن خارجی پر کنند.

این دستور العمل به طور رسمی از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال به باشگاه ها ابلاغ شده است.

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.