شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

ادعای ویتکاف: بازرسان آژانس به ایران برمی گردند

عصر ایران جمعه 29 خرداد 1405 - 08:26
نامه‌ای که برای گروسی ارسال خواهد شد، به وی امکان می‌دهد بازرسان هسته‌ای آمریکایی را به تهران بیاورد.

فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا گفت: «ایران از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت خواهد کرد تا از تأسیسات هسته‌ای این کشور بازرسی کند و روند شناسایی و کشف محل نگهداری مواد غنی‌شده ایران را آغاز کند.»

به گزارش جماران، استیو ویتکاف، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا این موضوع را روز پنجشنبه در یک نشست محرمانه برای قانون‌گذاران آمریکایی مطرح کرده است. دو منبع آگاه که به شرط ناشناس ماندن با آسوشیتدپرس گفت‌وگو کردند، جزئیات این جلسه غیرعلنی را فاش کردند.

ویتکاف به رهبران کنگره و اعضای کمیته‌های مرتبط با امنیت ملی گفت که یادداشت تفاهم میان آمریکا و ایران شامل هیچ توافق جانبی نبوده، اما یک نامه الحاقی میان تهران و آژانس تهیه شده که در آن این دعوت تمدید و رسمی شده است.

او همچنین گفت نامه‌ای که برای گروسی ارسال خواهد شد، به وی امکان می‌دهد بازرسان هسته‌ای آمریکایی را به تهران بیاورد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.