«کارل پی»، بنیانگذار برند Nothing، با انتشار ویدیو جدیدی در اینستاگرام، بهطور مستقیم اپل را به چالش کشیده است. او در این ویدیو ضمن معرفی خود میگوید قصد دارد تمام کاربران خسته از آیفون را به سمت برند ناتینگ جذب کند.
بنیانگذار ناتینگ در این ویدیو رو به دوربین میگوید:
«این یک پیام برای اپل است. نام من کارل است و در لندن گوشی میسازم. میخواهم مشتریان شما را بدزدم، هر بار یکی از کاربران خسته از آیفون را خواهم دزدید.»
قصد او جذب کاربرانی است که احساس میکنند گوشیهای هوشمند امروزی تکراری و خستهکننده شدهاند.
این اولینبار نیست که پی چنین رویکردی را اتخاذ میکند. او از زمان تأسیس ناتینگ، این شرکت را بهعنوان جایگزینی برای بازار خستهکننده تلفنهای هوشمند معرفی کرده و گفته بود اپل خلاقیت و نوآوری گذشته خود را از دست داده است. کارل پی در تلاش است با تمرکز بر نسل زد، سهم بازار دو غول بزرگ این صنعت یعنی اپل و سامسونگ را هدف قرار دهد.
نکته جالب این است که ناتینگ بدون این رفتارهای نمایشی نیز عملکرد مناسبی از خود نشان داده است. براساس گزارش مؤسسه کانترپوینت، میزان عرضه گوشیهای این شرکت در بازار هند در سهماهه دوم سال ۲۰۲۵ رشد چشمگیر ۱۴۶ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. این برند همچنین در سهماهه چهارم سال ۲۰۲۵ رشد ۳۲ درصدی را ثبت کرد و زیربرند آن یعنی CMF نیز به سریعترین برند درحال رشد در هند تبدیل شد.
با وجود این رشد، ناتینگ همچنان سهم کوچکی از بازار جهانی را در اختیار دارد، بازاری که کاملاً در تسلط شرکتهایی چون اپل، سامسونگ، شیائومی، اوپو و ویوو است. بااینحال، Nothing اقداماتی مانند برنامه گسترش جدی حضور در بازار آمریکا از طریق فروشگاههای Best Buy را نیز آغاز کرده است.