شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

مصرف اینترنت مشترکان همراه اول در دو سال ۷۲ درصد رشد کرد

دیجیاتو چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 11:05
تعداد کاربران فعال 5G همراه اول به ۴.۴۴ میلیون نفر رسیده است. The post مصرف اینترنت مشترکان همراه اول در دو سال ۷۲ درصد رشد کرد appeared first on دیجیاتو.

مدیرعامل همراه اول در مجمع عمومی سال ۱۴۰۴ این اپراتور اعلام کرد حجم مصرف دیتا در شبکه آنها به ۱۲ هزار و ۶۹۶ پتابایت رسیده است؛ رقمی که در مقایسه با ۷۳۶۴ پتابایت سال ۱۴۰۲، از رشد حدود ۷۲ درصدی حکایت دارد.

این رشد در شرایطی ثبت شده که به گفته مهدی اخوان، تعداد کاربران فعال 5G به ۴.۴۴ میلیون نفر رسیده؛ بیش از ۵۸ میلیون مشترک از اینترنت همراه استفاده می‌کنند و تنها در یک سال گذشته، بیش از ۷.۵ میلیون کاربر جدید به این جمع اضافه شده‌اند. رکورد ترافیک روزانه شبکه نیز با ثبت ۳۸.۲ پتابایت شکسته شده است.

براساس آمار ارائه‌شده در این مجمع، همراه اول اکنون ۷۵.۹ میلیون مشترک فعال و بیش از ۱۰۵ میلیون سیم‌کارت واگذارشده دارد. این اپراتور با در اختیار داشتن ۵۴.۳ درصد از بازار مشترکان فعال تلفن همراه و بیش از ۶۰ درصد سهم درآمدی، همچنان بزرگ‌ترین بازیگر بازار ارتباطات سیار ایران محسوب می‌شود.

بهابادی همچنین اعلام کرد این اپراتور برای ارائه خدمات خود از زیرساختی متشکل از ۲۵۹۵ رک در مراکز داده بهره می‌برد و ظرفیت شبکه آن به بیش از ۱۰۳ هزار گیگابیت بر ثانیه رسیده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.