شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

من اگر رئیس‌جمهور شده بودم هرگز با ایران نمی جنگیدم

همشهری آنلاین چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 05:34
امالا هریس با تأکید بر اینکه مردم آمریکا هرگز خواهان جنگ با ایران نبوده‌اند باانتقاد از جنگ طلبی ترامپ گفت: ترامپ رئیس‌جمهوری است که نشان داده کاملاً خودمحور است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، کامالا هریس درباره ایران گفت: اول از همه، این جنگی نیست که مردم آمریکا آن را بخواهند. این یک جنگ انتخابی است.

این رئیس‌جمهوری است که نشان داده کاملاً خودمحور است. و ما در ساعات و روزهای آینده خواهیم دید که از نظر مذاکرات چه اتفاقی می‌افتد.

و در واقع این یک مفهوم از یک توافق است و اینکه در نهایت به کجا می‌رسد. اما شکی نیست که یک ارتباط مستقیم بین این جنگ انتخابی و آنچه از نظر قیمت بنزین رخ داده وجود دارد.

برآورد می‌شود که به طور میانگین هر آمریکایی از زمان شروع این جنگ، ۵۰۰ دلار بیشتر هزینه کرده است، به دلیل این جنگ. و من این عدد را برای قرار دادن در بستر کلی اضافه می‌کنم. یک آمریکایی معمولی فقط ۴۰۰ دلار از ورشکستگی در صورت هر هزینه غیرمنتظره فاصله دارد.

بنابراین یک هزینه غیرمنتظره ۴۰۰ دلاری می‌تواند برای یک آمریکایی معمولی منجر به ورشکستگی شود. و این جنگ باعث شده ۵۰۰ دلار هزینه اضافی ایجاد شود که بخش بزرگی از آن به دلیل افزایش قیمت بنزین است.

خبرنگار: اگر شما رئیس‌جمهور بودید، هرگز این جنگ (ایران) را شروع نمی‌کردید؟

کمالا هریس: قطعاً نه.

هر چیزی که در حال مذاکره است، ترامپ اعلام پیروزی خواهد کرد و در نهایت به همان جایی خواهیم رسید که بعد از برجام بودیم، و او آن را یک پیروزی معرفی خواهد کرد.

برجام همان توافقی است که او از آن خارج شد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.