شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

بررسی سامانه‌ای ایمنی معادن

دنیای اقتصاد چهارشنبه 27 خرداد 1405 - 00:04
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اجرای سامانه‌ای بررسی ایمنی معادن از امروز خبر داد و گفت: کارفرمایان مکلفند وضعیت معدن را در هر نوبت کاری ثبت کنند و بازرسان اداره کار این اطلاعات را بررسی خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: از امروز، فرآیند بررسی ایمنی معادن به صورت سامانه‌ای انجام خواهد شد. وی افزود: کارفرما‌ها از قبل هم مکلف بودند در هر نوبت کاری وضعیت معدن زغال سنگ را ثبت کنند و این تکلیفی است که قانون کار آن را الزامی کرده است. آقای میدری با بیان اینکه این فرآیند تا پیش از این به صورت کاغذی انجام می‌شد، تاکید کرد: از امروز این رویه به حالت سامانه‌ای درآمده است. طبق گفته وزیر کار، بازرسان اداره کار مسوولیت بررسی اطلاعات ثبت‌شده توسط کارفرمایان در این سامانه را بر عهده خواهند داشت تا از رعایت کامل پروتکل‌های ایمنی در معادن اطمینان حاصل شود، این اقدام در راستای افزایش ایمنی کارگران و جلوگیری از حوادث احتمالی در معادن صورت می‌گیرد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.