شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

تهدیدات رهبر اپوزیسیون اسرائیل علیه ایران: اگر نتانیاهو را کنار بگذاریم کابوس شما خواهم شد!

عصر ایران سه شنبه 26 خرداد 1405 - 12:30
نفتالی بنت: من معتقدم که به زودی در اسرائیل دولت جدیدی تشکیل خواهد شد. امیدوارم که من آن دولت جدید را رهبری کنم. و می‌خواهم از اینجا به رژیم ایران بگویم: من بدترین کابوس شما خواهم بود..

"نفتالی بنت"، نخست وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون اسرائیل، در مصاحبه ای ضمن انتقاد از شکست های راهبردی نتانیاهو برای مقابله با ایران، تهدید کرد در صورتی که در انتخابات آتی قدرت را به دست گیرد، به صورتی سریع و قاطع "به مقابله با تهدید ایران با هدف تغییر رژیم" برخواهد خاست.

به گزارش عصرایران، نفتالی بنت در مصاحبه با برنامه "پیرس مورگان" مجری مشهور انگلیسی، مدعی شد:" من معتقدم که به زودی در اسرائیل دولت جدیدی تشکیل خواهد شد. امیدوارم که من آن دولت جدید را رهبری کنم. و می‌خواهم از اینجا به رژیم ایران بگویم: من بدترین کابوس شما خواهم بود. تا زمانی که مردم شما را آزاد نکنیم و مطمئن نشویم که سلاح هسته‌ای ندارید، کوتاه نخواهم آمد."

وی افزود:" پس شما هیچ امیدی ندارید. ما از این تلاش دست نخواهیم کشید زیرا این مبارزه‌ای برای آزادی ما، برای امنیت ما و برای منفعت کل خاورمیانه است."

مصاحبه نفتالی بنت با پیرس مورگان

این سیاستمدار اسرائیلی که طی روزهای گذشته به شدت نتانیاهو را بابت عدم دستاورد و شکست راهبردی در جنگ اخیر علیه ایران مورد سرزنش و انتقاد قرار داده، اقدامات جنگی و تروریستی رژیم اسرائیل در سرتاسر منطقه را تحت عنوان "دفاع مشروع از خود" توجیه کرد و مدعی شد:" خب، مطمئنا هر کشوری حق دفاع از خود را دارد. و اسرائیل نیز همینطور. ما از جنگ متنفریم. اما مورد حمله قرار می‌گیریم. بنابراین بدیهی است که باید از خود دفاع کنیم."

وی در ادامه به رغم تلاش شکست خورده رژیم اسرائیل و آمریکا در تحمیل 2 جنگ به ایران در کمتر از یک سال گذشته، مدعی شد:" من می‌گویم که ایران بسیار شبیه اتحاد جماهیر شوروی دهه 1980 است. این یک رژیم بسیار گسسته، فاسد و بی‌کفایت است که به مردم خود اهمیتی نمی‌دهد و محکوم به فروپاشی است. اما زمان‌بندی مهم است. چه زمانی فروپاشی خواهد کرد؟ شاید 2 سال طول بکشد. شاید 15 سال. اما ما، جهان غرب، می‌توانیم سقوط این رژیم وحشتناک را تسریع کنیم."

بنت در ادامه خواستار استقرار گسترده و هر چه سریع تر ماهواره های استارلینک در ایران شد و گفت:" ما می‌دانیم که هر چند سال یک بار موجی از اعتراض وجود دارد و می‌دانیم که رژیم ایران اینترنت را خاموش می‌کند. خب، چه می‌شود اگر مثلا 30 یا 50 هزار گیرنده استارلینک نصب کنیم تا دفعه بعد معترضان بتوانند با استفاده از اینترنت، اعتراضات خود را ادامه دهند؟"

گفتنی است انتخابات سراسری اسرائیل کمتر از 3 ماه دیگر برگزار خواهد شد.

 

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.