شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

خنثی‌سازی موشک تاماهاوک سقوط‌کرده در حوالی تهران

پارسینه دوشنبه 25 خرداد 1405 - 16:54
فرمانده انتظامی شرق استان تهران از خنثی‌سازی موفق یک فروند موشک تاماهاوک سقوط‌کرده در اطراف شهرستان ورامین خبر داد و گفت: کلاهک جنگی ۵۰۰ کیلویی این موشک توسط نیروهای تخصصی پلیس با موفقیت خنثی و منطقه پاکسازی شد.

به گزارش پارسینه و به نقل از ایسنا، سردار دلاور القاصی مهر دوشنبه ۲۵ خرداد در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات این عملیات اظهار کرد: در پی حملات بامداد پنجشنبه ۲۱ خردادماه از سوی ارتش آمریکا و شلیک چندین موشک به سمت کشور، یک فروند موشک تاماهاوک پس از رهگیری توسط سامانه‌های پدافندی کشور در محدوده اطراف شهرستان ورامین سقوط کرد.

وی افزود: پس از شناسایی محل سقوط، تیم‌های تخصصی کشف و خنثی‌سازی بمب پلیس استان با حضور در منطقه، عملیات بررسی و ایمن‌سازی را آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران با اشاره به حساسیت بالای این مأموریت تصریح کرد: نیروهای متخصص یگان کشف و خنثی‌سازی بمب پلیس در اقدامی فداکارانه و با رعایت کامل اصول ایمنی، موفق شدند کلاهک جنگی ۵۰۰ کیلویی این موشک فوق‌پیشرفته را خنثی کنند.

القاصی‌مهر خاطرنشان کرد: پس از پایان عملیات، محل اصابت به طور کامل پاک‌سازی و ایمن‌سازی شد و هیچ‌گونه خطری متوجه شهروندان منطقه نیست.

وی ضمن قدردانی از تلاش نیروهای عملیاتی و تخصصی پلیس، بر آمادگی کامل مجموعه انتظامی برای مقابله با هرگونه تهدید و حفظ امنیت شهروندان تأکید کرد.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.