شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

کاهش ۱۵۰۰ مگاوات بار غیر مجاز شبکه برق

دنیای اقتصاد دوشنبه 25 خرداد 1405 - 00:23
مدیرعامل توانیر از کاهش ۱۵۰۰مگاواتی بار ناشی از مصرف‌های غیرمجاز و قاچاق برق خبر داد و گفت: محدودسازی و قطع برق مشترکان خانگی با مصرف بیش از ۲.۵ برابر الگوی تعیین‌شده از روز گذشته آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اله‌داد در حاشیه آیین تجلیل از برق‌بانان صنعت برق کشور با اشاره به نقش نیروهای عملیاتی شبکه برق اظهار کرد: امروز به صورت همزمان با ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق در سراسر کشور ارتباط برقرار شد و از حدود ۲۰ هزار نفر از نیروهای برق‌بان تجلیل به عمل آمد. این نیروها وظیفه ارائه خدمات به بیش از ۴۲‌میلیون مشترک برق کشور را بر عهده دارند و بخش مهمی از قرائت کنتورها، رفع خرابی‌ها، صدور صورتحساب‌ها و خدمات پس از فروش صنعت برق توسط آنها انجام می‌شود.

مدیرعامل توانیر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های صنعت برق را کاهش تلفات شبکه عنوان کرد و گفت: تا روز گذشته حدود ۱۵۰۰ مگاوات از بار ناشی از مصرف‌های غیرقانونی و غیرمجاز از شبکه حذف شده است. این میزان معادل ظرفیت تولید دو نیروگاه بزرگ کشور است که با تلاش نیروهای عملیاتی و برق‌بانان محقق شده است. اله‌داد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تابستان نیز حدود ۱۵۰۰ مگاوات دیگر از تلفات غیر فنی شبکه کاهش یابد.  وی  گفت: تاکنون ۷‌میلیون کنتور هوشمند در کشور نصب شده و این اقدام امکان شناسایی مشترکان پرمصرف و بدمصرف را فراهم کرده است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.