به گزارش خبرگزاری مهر، محمد الهداد در حاشیه آیین تجلیل از برقبانان صنعت برق کشور با اشاره به نقش نیروهای عملیاتی شبکه برق اظهار کرد: امروز به صورت همزمان با ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق در سراسر کشور ارتباط برقرار شد و از حدود ۲۰ هزار نفر از نیروهای برقبان تجلیل به عمل آمد. این نیروها وظیفه ارائه خدمات به بیش از ۴۲میلیون مشترک برق کشور را بر عهده دارند و بخش مهمی از قرائت کنتورها، رفع خرابیها، صدور صورتحسابها و خدمات پس از فروش صنعت برق توسط آنها انجام میشود.
مدیرعامل توانیر یکی از مهمترین برنامههای صنعت برق را کاهش تلفات شبکه عنوان کرد و گفت: تا روز گذشته حدود ۱۵۰۰ مگاوات از بار ناشی از مصرفهای غیرقانونی و غیرمجاز از شبکه حذف شده است. این میزان معادل ظرفیت تولید دو نیروگاه بزرگ کشور است که با تلاش نیروهای عملیاتی و برقبانان محقق شده است. الهداد تصریح کرد: پیشبینی میشود تا پایان تابستان نیز حدود ۱۵۰۰ مگاوات دیگر از تلفات غیر فنی شبکه کاهش یابد. وی گفت: تاکنون ۷میلیون کنتور هوشمند در کشور نصب شده و این اقدام امکان شناسایی مشترکان پرمصرف و بدمصرف را فراهم کرده است.