شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

انتقال یک زندانی زن ایرانی از افغانستان به کشور

خبرگزاری ایسنا جمعه 22 خرداد 1405 - 00:35
سفارت طالبان اعلام کرد در چارچوب هماهنگی های بعمل آمده و در دومین مرحلهٔ یازدهمین دور انتقال زندانیان، یک زندانی زن تبعه جمهوری اسلامی ایران از افغانستان به ایران انتقال یافت.

به گزارش ایسنا، سفارت حکومت سرپرست افغانستان اعلام کرد که در دومین مرحله یازدهمین دور انتقال زندانیان، ۱۶۵ تن از زندانیان افغان محکوم به حبس، پس از تثبیت هویت و تکمیل مراحل قانونی، از ایران به افغانستان منتقل شدند.

همچنین در چارچوب این روند، یک زندانی زن تبعهٔ جمهوری اسلامی ایران از افغانستان به ایران انتقال یافت. در میان زندانیان انتقال‌یافتهٔ افغان، ۸ مرد و یک زن نیز حضور دارند که قبلاً از سوی محاکم ایران به مجازات اعدام محکوم شده بودند.

این افراد در پی تلاش‌های وزارت امور خارجه و سفارت حکومت سرپرست افغانستان در تهران، از مجازات اعدام عفو و به حبس طولانی محکوم شدند.

لازم به ذکر است که این روند در روزهای آینده نیز ادامه خواهد یافت. پیش از این نیز به تلاش های وزارت امور خارجه و درنتیجهٔ تلاش‌های سفارت حکومت سرپرست افغانستان در تهران، ۴۰۸ تن زندانی افغان محکوم به حبس، پس از تثبیت هویت، طی مراسمی رسمی در نخستین مرحلهٔ یازدهمین دور کمیتهٔ انتقال زندانیان از ایران به افغانستان منتقل شدند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.