شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

سناتور آمریکایی به لفاظی «فاجعه بار» ترامپ درباره جزیره خارک ایران تاخت

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 21:34
نیویورک- ایرنا- چاک شومر رهبر اقلیت مجلس سنای آمریکا، لفاظی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایالات متحده باید کنترل جزیره خارک ایران را در دست بگیرد را به‌ شدت مورد انتقاد قرار داد و آن را «فاجعه بار» خواند.

به گزارش ایرنا، شومر این اظهارات را امروز پنجشنبه به وقت محلی در حالی که در صحن مجلس سنا سخن می‌گفت، بیان کرد و جنگ در ایران را یک «شکست مفتضحانه» برای دولت آمریکا دانست.

بر اساس گزارش شبکه فاکس نیوز که حامی ترامپ و جنگ طلبی‌های اوست، شومر گفت: «در مورد ایران، دونالد ترامپ، پیت هگست و مارکو روبیو (رئیس جمهور، وزیر جنگ و خارجه آمریکا) هفته‌هاست اصرار دارند که جنگ فاجعه‌بارشان با ایران به پایان رسیده است. آنها فکر می‌کنند مردم آمریکا چقدر ساده‌لوح هستند؟»

رئیس اقلیت سنای آمریکا با انتقاد شدید از دولت ترامپ تصریح کرد: «ترامپ امروز صبح گفت که قصد دارد جزیره خارک را تصرف کند؛ اقدامی که حتی می‌تواند به معنای اعزام نیروهای نظامی آمریکایی به خاک آنجا باشد.»

شومر تاکید کرد: «برای اینکه بفهمیم جنگ مفتضحانه ترامپ با ایران هرگز تمام نشده، نیازی به نبوع نظامی نیست. نه وقتی که بالگردهای آمریکایی سرنگون می‌شوند، نه وقتی که پایگاه‌های آمریکایی مورد حمله قرار می‌گیرند و نیروهای آمریکایی زیر آتش قرار دارند.»

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ادامه لفاظی‌های خود امروز پنجشنبه به وقت محلی بار دیگر با تهدید ایران به حمله مدعی شد: در آینده‌ای نه چندان دور، جزیره خارک و دیگر زیرساخت‌های نفتی را تصرف کرده و کنترل کامل بازارهای نفت و گاز آنها را به دست خواهیم گرفت؛ دقیقاً مانند کاری که با ونزوئلا انجام دادیم و به نحو درخشانی برای ونزوئلا و آمریکا پیش رفته است.

ترامپ در ادامه رویاپردازی‌های خود در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز نیز ادعا کرد: ترجیح من همیشه این بوده که جزیره خارک را تصرف کنیم اما تردید دارم که مردم آمریکا به این امر تمایلی داشته باشند و دوست دارند که سربازانشان به خانه بازگردند.

ارتش آمریکا از روز سه‌شنبه به وقت شرق آمریکا برابر ۹ ژوئن ۲۰۲۶ (۱۹ خرداد ۱۴۰۵) دو شب پی در پی پس از حمله مجدد رژیم اسرائیل از زمان برقراری آتش بس، به بهانه سرنگونی یک بالگرد آپاچی ارتش آمریکا به دستور ترامپ به ایران حمله و آتش بس را نقض کرده است.

رئیس جمهور آمریکا که پیش از این، بارها مدعی شده بود آتش‌بس با ایران نقض نشده است، در پی حملات جدید به ایران اعتراف کرد که نقض آتش‌بس با ایران، در تاریخ جهان بی سابقه است.

ترامپ تاکنون، ۳۷ بار ادعای پیروزی کرده، ۲۴ بار مدعی شده که توافق «قریب‌الوقوع» بوده و حتی ۱۲ بار نیز اعلام کرده که جنگ دیگر تمام شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.