شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

سفیر ایران در آلمان: آتش‌بس یا آتش‌کم، نه؛ فقط پایان جنگ

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 21:02
لندن- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان در واکنش به نقض مکرر آتش‌بس و تداوم اقدامات تجاوزکارانه آمریکا علیه ایرا،ن تصریح کرد: «آتش‌بس یا آتش‌کم، نه؛ فقط پایان جنگ.»

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، مجید نیلی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به متجاوزان نوشت: تردید نکنند، هر اقدام خصمانه‌ای، پاسخی پر هزینه در پی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: اگر واقعاً به دنبال امنیت و صلح پایدار هستند، تنها راه، کنار گذاشتن سیاست‌های تهدیدآمیز و ادبیات تنش‌زا علیه ایران است.

سفیر ایران در ادامه این جمله معروف ویلی برانت صدراعظم پیشین آلمان غربی را نوشت: «صلح همه‌چیز نیست، اما بدون صلح، همه‌چیز هیچ است.»

ارتش تروریستی آمریکا از سه‌شنبه گذشته، به بهانه سرنگونی یک فروند بالگرد آپاچی، آتش‌بس را نقض و به برخی مناطق جنوب کشور حمله کرد.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اعلام کرد که رزمندگان نیروی هوافضا و دریایی سپاه در پاسخ به این تجاوز، طی دو موج عملیاتی ۱۸ هدف مهم ارتش آمریکا را در پایگاه‌های هوایی علی‌السالم و احمدالجابر در کویت و پایگاه هوایی شیخ عیسی در بحرین مورد اصابت قرار داده و منهدم کردند.

این پاسخ قاطع، در چارچوب تنبیه متجاوز و دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران در برابر نقض آتش‌بس و تداوم ماجراجویی نظامی آمریکا انجام شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.