شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

رونمایی از پنج بخش جدید در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 20:48
اصفهان - ایرنا - با حضور شماری از مسوولان، پنج بخش جدید آموزشی و درمانی در بیمارستان الزهرا(س) اصفهان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، بیمارستان الزهرای اصفهان به عنوان مرکز یکهزار تختخوابی و سانتر ارجاع بیماران از سراسر اصفهان و استان‌های همجوار، با همراهی خیران و حمایت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش عصر پنجشنبه شاهد افتتاح و بازگشت به مدار خدمت چند بخش مهم و اثرگذار بود.

این بخش ها با حضور مهدی جمالی نژاد استاندار اصفهان و امیر سرتیپ خلبان ولی رحمانی فرمانده قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش با هدف توسعه خدمات تخصصی، ارتقای مراقبت از نوزادان نارس و افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی به بیماران اصفهان و استان‌های همجوار افتتاح شد.

با افتتاح ۶ کلاس درس به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی ارتش بخشی از نیازهای آموزشی این مجموعه بزرگ درمانی تأمین شده است.

همچنین بخش جراحی توراکس با ظرفیت ۲۷ تخت و یک اتاق ایزوله افتتاح و به مدار خدمت‌رسانی بازگشت.

مجموعه ارتوپدی نیز با ۲۷ تخت و یک اتاق ایزوله دیگر از بخش‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید.

برای هر یک از بخش‌های ارتوپدی و جراحی توراکس، ۴۵ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان برای احداث و حدود ۹۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز هزینه شده است.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های افتتاح‌شده در این مراسم، بخش NICU و بخش نوزادان بیمارستان الزهرا(س) بود که با ۳۸ تخت راه‌اندازی شده است.

به گفته مسوولان برای ساخت بخش NICU و نوزادان حدود ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی هزینه شده و حدود ۷۰ میلیارد تومان نیز به تجهیز این بخش اختصاص یافته است.

این بخش به عنوان یکی از طرح‌های شاخص و کم‌نظیر در سطح استان، نقش مهمی در ارتقای مراقبت‌های ویژه از نوزادان نارس، کاهش مرگ‌ومیر نوزادان و کمک به کنترل مرگ‌ومیر مادران خواهد داشت.

در حاشیه این مراسم، اتاق استراحت مادران شیرده نیز رونمایی شد. این طرح با هدف تسهیل حضور مادر در کنار نوزاد، تقویت فرآیند شیردهی و افزایش کیفیت خدمات حمایتی طراحی و آماده‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا؛ توسعه این بخش‌ها در بیمارستان الزهرای اصفهان، گامی مهم در مسیر تقویت زیرساخت‌های درمانی، افزایش ظرفیت ارائه خدمات تخصصی و فوق‌تخصصی و ارتقای سطح سلامت در استان اصفهان به شمار می‌رود.

این مرکز دارای بیش از ۱۰۰ تخت آی‌سی‌یو و ۳۴ تخت ویژه مادران پرخطر است.

حضور ۳۷۰ عضو هیئت علمی و سه هزار و ۵۰۰ فراگیر، نشان‌دهنده نقش مهم این مجموعه در تربیت نیروی انسانی حوزه سلامت است؛ به‌گونه‌ای که سالانه بیش از ۹۰۰ هزار مراجعه سرپایی و ۲۵ هزار عمل جراحی پیچیده در این بیمارستان ثبت می‌شود.

پیش از این نیز عملیات اجرایی طرح توسعه این بیمارستان در بهمن سال گذشته آغاز شد که با بهره‌برداری از آن در آینده ای نزدیک ظرفیت‌های درمانی این قطب پزشکی مرکز کشور به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

زیربنای این‌ طرح حدود ۹هزار متر مربع در چندین طبقه است که بخش‌های پیش‌بینی شده آن شامل واحد تصویربرداری، کلینیک، تریاژ، بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU)، اتاق‌های عمل تخصصی و بخش‌های بستری است.

به گفته مسوولان، این طرح طبق قول مساعد ارتش، ظرف مدت یک سال به بهره‌برداری خواهد رسید تا بخش عمده‌ای از چالش‌های فعلی اورژانس مرتفع شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.