شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

معاون استاندار: کمیته ویژه‌ رسیدگی به مطالبات بازنشستگان در یزد تشکیل می‌شود

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 18:07
یزد _ ایرنا _ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به ظرفیت کمیسیون کارگری استان یزد گفت: در راستای توجه ویژه به مسائل بازنشستگان، کمیته‌ای تخصصی ذیل کمیسیون کارگری استان تشکیل خواهد شد تا به‌طور ویژه به موضوعات، مطالبات و درخواست‌های این قشر رسیدگی کند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل دهستانی، روز پنجشنبه در آیین افتتاح مهمانسرای بازنشستگان در محل کانون بازنشستگان شهرستان یزد با تأکید بر ضرورت تکریم پیشکسوتان و رسیدگی به مطالبات آنان افزود: تلاش خواهیم کرد با هم‌افزایی دستگاه‌های مسئول و همراهی نمایندگان، بخشی از دغدغه‌های به‌حق جامعه بازنشستگان را برطرف کنیم.

وی با اشاره به جایگاه ارزشمند بازنشستگان در جامعه تصریح کرد: جامعه بازنشستگان از ارکان مهم جامعه مدنی به شمار می‌رود و نقش‌آفرینی این قشر، همچون دیگر تشکل‌های اجتماعی و صنفی، در مسیر توسعه و انسجام اجتماعی بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار کرد: اگرچه بازنشستگی در ساختار اداری و شغلی معنا پیدا می‌کند، اما نیروی انسانی متعهد، ایرانی و اسلامی، هرگز از صحنه خدمت و اثرگذاری بازنشسته نمی‌شود و پیشکسوتان همواره در کنار نظام، انقلاب و مردم نقش‌آفرین بوده‌اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد ادامه داد: در مقاطع مختلف، از جمله در صحنه‌های اجتماعی و ملی، مردم در کنار نظام حضور داشته‌اند و بازنشستگان نیز همواره بخشی از این همراهی، همدلی و پشتیبانی بوده‌اند ،این سرمایه اجتماعی ارزشمند، حاصل سال‌ها تجربه، مجاهدت و حضور مؤثر پیشکسوتان است.

دهستانی با تأکید بر اینکه توسعه و پیشرفت هر جامعه در گرو بهره‌گیری هم‌زمان از توان جوانان و تجربه پیشکسوتان است، تصریح کرد: هر جامعه برای حرکت در مسیر پیشرفت، به انرژی، انگیزه و توانمندی جوانان و نیز به تجربه، تخصص، دانایی و درایت پیشکسوتان نیاز دارد و باید به این دو اصل مهم به‌صورت توأمان توجه شود.

وی با اشاره به جایگاه تکریم بزرگان و پیشکسوتان در فرهنگ ایرانی و اسلامی گفت: در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما، همواره بر احترام و تکریم بزرگان و پیشکسوتان تأکید شده و این موضوع یک اصل مهم اجتماعی و فرهنگی است که باید در جایگاه واقعی خود مورد توجه و پاسداشت قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد همچنین بر ضرورت گفت‌وگو و تعامل بیشتر با جامعه بازنشستگان تأکید کرد و گفت: امیدواریم با برگزاری نشست‌های بیشتر و تقویت گفتمان مشترک، بتوانیم زمینه رسیدگی بهتر به مسائل و مطالبات بازنشستگان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته تکریم بازنشستگان در سطح استان یزد با هدف پیگیری مسائل مرتبط با بازنشستگان، تقویت انسجام، همدلی و ارتقای سطح حمایت‌ها و خدمات، تشکیل می‌شود و امیدواریم با همراهی مسئولان و نمایندگان، اقدامات مؤثری در این زمینه انجام شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.