شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

اوقات فراغت دانش‌آموزان خاش غنی می‌شود

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 16:21
زاهدان - ایرنا - مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش از گسترش همکاری با اداره ورزش و جوانان این شهرستان خبر داد و گفت: این تعامل با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، افزایش نشاط اجتماعی و شناسایی استعدادهای ورزشی نوجوانان دنبال می‌شود.

عبدالوهاب شهنواز روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های ورزشی و تربیتی دانش‌آموزان، از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در راستای تربیت متوازن و ارتقای سلامت جسمی و روحی نسل آینده است.

وی افزود: در همین راستا، نشست مشترکی با مسئولان اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش برگزار شد تا زمینه بهره‌مندی بیشتر دانش‌آموزان از امکانات، فضاها و ظرفیت‌های ورزشی شهرستان، در قالب طرح‌های اوقات فراغت و برنامه‌های تربیتی، فراهم شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خاش گفت: تعامل و همکاری مشترک آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان این شهرستان، با هدف بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های ورزشی موجود، زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان، افزایش نشاط اجتماعی و شناسایی استعدادهای ورزشی نسل نوجوان را فراهم می‌کند. دانش‌آموزان بخش مهمی از سرمایه انسانی کشور را تشکیل می‌دهند و فراهم کردن بستر مناسب برای حضور آنان در فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، می‌تواند نقش مؤثری در افزایش انگیزه، خودباوری و کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش به تنهایی قادر به پاسخگویی به همه نیازهای دانش‌آموزان نیست و همکاری بین‌دستگاهی می‌تواند فرصت‌های ارزشمندی برای رشد استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان و جوانان فراهم کند.

شهنواز با قدردانی از همکاری اداره ورزش و جوانان خاش گفت: استفاده از سالن‌ها، مجموعه‌ها و اماکن ورزشی موجود و همچنین ظرفیت مربیان و کارشناسان حوزه ورزش، امکان اجرای برنامه‌های متنوع و هدفمند را برای دانش‌آموزان فراهم خواهد کرد.

وی افزود: یکی از اهداف مهم این همکاری، شناسایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان و هدایت آنان به مسیرهای حرفه‌ای و قهرمانی است تا علاوه بر ارتقای سطح سلامت جامعه، زمینه حضور ورزشکاران مستعد شهرستان در عرصه‌های استانی و ملی نیز فراهم شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان خاش نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ورزش یکی از مهم‌ترین ابزارهای ارتقای سلامت عمومی، تقویت نشاط اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان و جوانان است.

سیامک میربلوچزهی افزود: اداره ورزش و جوانان آمادگی دارد امکانات و فضاهای ورزشی تحت مدیریت خود را در اختیار برنامه‌های آموزش و پرورش قرار دهد تا دانش‌آموزان بتوانند از این ظرفیت‌ها در ایام اوقات فراغت و در طول سال تحصیلی بهره‌مند شوند.

وی بیان کرد: با برنامه‌ریزی مشترک و استفاده از توان کارشناسی دو دستگاه، می‌توان زمینه مشارکت گسترده‌تر دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی را فراهم کرد و گام‌های مؤثری در مسیر سلامت، شادابی و پرورش استعدادهای آنان برداشت.

رئیس اداره ورزش و جوانان خاش خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری در حوزه ورزش دانش‌آموزی، در واقع سرمایه‌گذاری برای آینده جامعه است و هرچه زمینه حضور نوجوانان در فعالیت‌های ورزشی بیشتر فراهم شود، آثار مثبت آن در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و سلامت عمومی نیز نمایان‌تر خواهد شد.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان قرار دارد و همه‌ساله در فصل تابستان و ایام تعطیلات، طرح‌های مختلف اوقات فراغت با مشارکت دستگاه‌های اجرایی، فرهنگی و ورزشی برای دانش‌آموزان این شهرستان اجرا می‌شود. مسئولان آموزش و پرورش و ورزش خاش معتقدند توسعه همکاری‌های بین‌بخشی می‌تواند به ارتقای سطح فعالیت‌های ورزشی، کشف استعدادهای برتر و افزایش نشاط اجتماعی در میان دانش‌آموزان کمک کند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.