شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

معاون وزیر اقتصاد: تفویض اختیار دولت به استان ها ادامه می یابد

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 13:56
بوشهر-ایرنا- معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در ماه‌های اخیر بخشی از اختیارات قابل واگذاری از سطح ملی به استان‌ها منتقل شده و این روند با هدف تسریع در تصمیم‌گیری‌ها و ارتقای کارآمدی مدیریتی ادامه دارد.

حسین فردوسی روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بوشهر و در گفت‌وگو با ایرنا با تشریح سیاست‌های دولت چهاردهم در حوزه حکمرانی اقتصادی، بر تفویض گسترده اختیارات به استان‌ها و تقویت نقش بخش خصوصی در مناطق آزاد تأکید کرد.

وی یادآورشد: سیاست محوری دولت چهاردهم و وزارت امور اقتصادی و دارایی، حرکت به سمت تفویض اختیارات گسترده به استان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است.

فردوسی افزود: در ماه‌های اخیر بخشی از اختیارات قابل واگذاری از سطح ملی به استان‌ها منتقل شده و این روند با هدف تسریع در تصمیم‌گیری‌ها و ارتقای کارآمدی مدیریتی ادامه دارد.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی با تشریح رویکرد جدید در اداره مناطق آزاد تصریح کرد: در این رویکرد، از الگوهای متمرکز و واحد پرهیز شده و هر منطقه آزاد متناسب با ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود، برنامه‌ها و پروژه‌های پیشران را تدوین و پیشنهاد می‌کند.

وی ادامه داد: پس از بررسی و تصویب این برنامه‌ها، اجرای کامل آن به مناطق واگذار می‌شود و تنها فرآیند پایش و ارزیابی عملکرد از سوی دبیرخانه شورا انجام خواهد گرفت.

فردوسی با اشاره به آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد بوشهر گفت: با وجود قرار داشتن این منطقه در ابتدای مسیر، مطالعات و بررسی‌های اولیه مناسبی انجام شده و نظرات فعالان اقتصادی نیز در فرآیند برنامه‌ریزی لحاظ خواهد شد.

وی تأکید کرد: تقویت نقش بخش خصوصی از اولویت‌های جدی ماست، چرا که دولت به تنهایی قادر به پیشبرد کامل توسعه مناطق آزاد نیست و باید از ظرفیت سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی به‌صورت حداکثری استفاده شود.

معاون وزیر اقتصاد همچنین درباره ساختار مدیریتی مناطق آزاد اظهار داشت: از حضور بخش خصوصی در ترکیب هیئت‌مدیره‌ها استقبال می‌شود، اما در عین حال باید از متراکم شدن ساختار تصمیم‌گیری در ابتدای فعالیت مناطق جلوگیری شود تا روند اجرا با اختلال مواجه نشود.

فردوسی ابراز امیدواری کرد با اجرای سیاست‌های جدید، منطقه آزاد بوشهر به یکی از محورهای مهم توسعه تجارت، سرمایه‌گذاری و ترانزیت در کشور تبدیل شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید