شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

۱۵۰۰ کودک هرمزگانی زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 09:58
بندرعباس - ایرنا - معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی هرمزگان گفت: امسال یک هزار و ۵۰۰ کودک سه تا ۶ ساله هرمزگانی در اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری شده‌اند.

به گزارش ایرنا، مهدی محمدی روز پنجشنبه در این زمینه افزود: این طرح از ۲۲ اردیبهشت ماه امسال در هرمزگان آغاز شده که برای متولدان نیمه دوم سال ۱۳۹۹ و همه سنین متولد ۱۴۰۱، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه ۶۹ پایگاه ثابت و سیار در هرمزگان برای سنجش بینایی کودکان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۱۱۴ هزار و ۸۱۴ کودک سه تا ۶ ساله در استان هرمزگان، در این طرح شرکت کنند.

معاون توانبخشی اداره‌کل بهزیستی هرمزگان ادامه داد: خانواده‌ها می‌توانند با در دست داشتن شناسنامه کودک به پایگاه‌های سنجش بینایی واقع در اداره بهزیستی شهرستانها، خانه‌های بهداشت و مراکز مثبت زندگی مراجعه کنند.

محمدی تصریح کرد: همچنین والدین می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی به نشانی behzisti.ir از مکان‌های اجرای طرح تنبلی چشم در استان آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه این طرح در سه سطح غربالگری و در صورت نیاز ارجاع به بینایی سنجی و چشم پزشکی اجرا می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته بیش‌از ۱۰۵ هزار و ۸۰۰ کودک سه تا ۶ ساله در طرح چشم شرکت کردند.

به گزارش ایرنا، تنبلی چشم از بیماری‌های چشمی است که براساس آمار اعلام شده حدود یک تا ۲ درصد از کودکان به آن مبتلا می‌شوند، بیماری که اگر در سنین پایین‌تر تشخیص داده نشود، می‌تواند منجر به آسیب‌های جدی‌تر به چشم و حتی کم بینایی و یا نابینایی در بزرگسالی شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.