شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

معاون وزیر بهداشت: آثار پژوهشگران ایرانی در عرصه‌های‌ بین‌المللی مورد استناد قرار می‌گیرد

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 09:52
کرمان - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توانمندی علمی پژوهشگران ایرانی گفت: بسیاری از پروتکل‌های درمانی مورد استفاده در کشور، حاصل تحقیقات دانشگاه‌های ایران است و آثار علمی پژوهشگران ایرانی در منابع و مراجع معتبر بین‌المللی مورد استناد قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، شاهین آخوندزاده شامگاه چهارشنبه در رویداد شب علم و در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: طی سال‌های گذشته تلاش کرده‌ایم از مسیر پژوهش‌های کاربردی، راهکارهای جدیدی برای استفاده از داروهای موجود در درمان بیماری‌های مختلف ارائه کنیم و این رویکرد امروز در دنیا با عنوان بازکاربری داروها شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز دانشگاه‌های علوم پزشکی خود را دانشگاه‌های نسل چهارم می‌دانند و دانشگاه‌هایی که فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آن‌ها باید به طور مستقیم در ارتقای سلامت، کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی مردم اثرگذار باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های بسیار سنگین و زمان طولانی مورد نیاز برای تولید یک داروی جدید، بسیاری از مراکز تحقیقاتی جهان به دنبال کشف کاربردهای تازه برای داروهای شناخته‌شده هستند و این حوزه به یکی از جریان‌های مهم پژوهش پزشکی تبدیل شده است.

وی با اشاره به پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه علوم اعصاب و روان خاطرنشان کرد: برخی از تحقیقات انجام‌شده توسط پژوهشگران ایرانی توانسته‌ در مجامع علمی جهان مورد توجه قرار گیرد و نتایج آن‌ها در مسیر درمان بیماری‌ها استفاده شود.

آخوند زاده بیان کرد: گاهی تصور می‌شود که دانشگاه‌های ایران در تربیت نیروی انسانی موفق نبوده‌اند، اما واقعیت‌های موجود خلاف این ادعا را نشان می‌دهد. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های داخل کشور در مراکز علمی، صنعتی و پژوهشی داخل و خارج از کشور عملکرد موفقی دارند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد شب علم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: باید در این رویدادها نشان دهیم علم چگونه کیفیت زندگی مردم را ارتقا می‌دهد.

رویداد شب علم شامگاه چهارشنبه ۲۰ خرداد با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی، اساتید و پژوهشگران و اقشار مختلف مردم با هدف ارتباط مستقیم علم با جامعه و ضرورت معرفی دستاوردهای پژوهشی به افکار عمومی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.