به گزارش ایرنا، شاهین آخوندزاده شامگاه چهارشنبه در رویداد شب علم و در دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: طی سالهای گذشته تلاش کردهایم از مسیر پژوهشهای کاربردی، راهکارهای جدیدی برای استفاده از داروهای موجود در درمان بیماریهای مختلف ارائه کنیم و این رویکرد امروز در دنیا با عنوان بازکاربری داروها شناخته میشود.
وی تصریح کرد: امروز دانشگاههای علوم پزشکی خود را دانشگاههای نسل چهارم میدانند و دانشگاههایی که فعالیتهای آموزشی و پژوهشی آنها باید به طور مستقیم در ارتقای سلامت، کیفیت زندگی و افزایش امید به زندگی مردم اثرگذار باشد.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی اظهار کرد: با توجه به هزینههای بسیار سنگین و زمان طولانی مورد نیاز برای تولید یک داروی جدید، بسیاری از مراکز تحقیقاتی جهان به دنبال کشف کاربردهای تازه برای داروهای شناختهشده هستند و این حوزه به یکی از جریانهای مهم پژوهش پزشکی تبدیل شده است.
وی با اشاره به پژوهشهای انجامشده در حوزه علوم اعصاب و روان خاطرنشان کرد: برخی از تحقیقات انجامشده توسط پژوهشگران ایرانی توانسته در مجامع علمی جهان مورد توجه قرار گیرد و نتایج آنها در مسیر درمان بیماریها استفاده شود.
آخوند زاده بیان کرد: گاهی تصور میشود که دانشگاههای ایران در تربیت نیروی انسانی موفق نبودهاند، اما واقعیتهای موجود خلاف این ادعا را نشان میدهد. فارغالتحصیلان دانشگاههای داخل کشور در مراکز علمی، صنعتی و پژوهشی داخل و خارج از کشور عملکرد موفقی دارند.
وی با اشاره به برگزاری رویداد شب علم در دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: باید در این رویدادها نشان دهیم علم چگونه کیفیت زندگی مردم را ارتقا میدهد.
رویداد شب علم شامگاه چهارشنبه ۲۰ خرداد با حضور جمعی از مسئولان ملی و استانی، اساتید و پژوهشگران و اقشار مختلف مردم با هدف ارتباط مستقیم علم با جامعه و ضرورت معرفی دستاوردهای پژوهشی به افکار عمومی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.








