سیدمحمدعلی کشمیری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا با اشاره به نوسازی ناوگان حملونقل عمومی بجنورد اظهار کرد: این اقدام با هدف افزایش ظرفیت جابهجایی مسافران، کاهش ترافیک شهری و کاهش آلودگی هوا در شهر انجام شد.
وی افزود: با ورود این اتوبوسها، ناوگان حملونقل عمومی بجنورد حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و از ۶۷ دستگاه به ۷۳ دستگاه رسیده است.
۷۳ دستگاه؛ مجموع ناوگان اتوبوسرانی بجنورد
شهردار بجنورد تصریح کرد: اکنون ۷۳ دستگاه اتوبوس در ۱۲ مسیر شهری فعال هستند و روزانه حدود ۲۵ هزار مسافر در سطح شهر را جابهجا میکنند.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد ناوگان حملونقل عمومی بجنورد نوسازی شده و این روند با هدف ارتقای خدمات شهری و افزایش رضایت شهروندان ادامه دارد.
کشمیری با اشاره به وضعیت عمر ناوگان گفت: متوسط عمر اتوبوسهای شهری بجنورد حدود ۱۰ سال است، در حالی که بخشی از ناوگان موجود عمری تا ۲۰ سال دارد و همین موضوع ضرورت نوسازی را دوچندان کرده است.
وی افزود: برای بهبود وضعیت حملونقل عمومی، برنامهریزی برای تامین اعتبارات بیشتر و تسریع در روند نوسازی ناوگان در دستور کار قرار دارد تا خدمات شهری در سطح مطلوبتری ارائه شود.
شهردار بجنورد تاکید کرد: توسعه حملونقل عمومی از اولویتهای مدیریت شهری است و تلاش میشود با تقویت ناوگان، استفاده از خودروهای شخصی در سفرهای درونشهری کاهش یابد.
براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۳۰ هزار نفر آن در شهر بجنورد سکونت دارند.









