شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

۱۵۶۰ میلیارد ریال برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل بجنورد هزینه شد

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 09:38
بجنورد- ایرنا- شهردار بجنورد گفت: یکهزار و ۵۶۰ میلیارد ریال اخیرا برای خرید و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی این شهر هزینه شد و با اضافه شدن ۶ دستگاه اتوبوس جدید، خدمات‌رسانی به شهروندان بهبود خواهد یافت.

سیدمحمدعلی کشمیری روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی بجنورد اظهار کرد: این اقدام با هدف افزایش ظرفیت جابه‌جایی مسافران، کاهش ترافیک شهری و کاهش آلودگی هوا در شهر انجام شد.

وی افزود: با ورود این اتوبوس‌ها، ناوگان حمل‌ونقل عمومی بجنورد حدود ۱۰ درصد افزایش یافته و از ۶۷ دستگاه به ۷۳ دستگاه رسیده است.

۷۳ دستگاه؛ مجموع ناوگان اتوبوسرانی بجنورد

شهردار بجنورد تصریح کرد: اکنون ۷۳ دستگاه اتوبوس در ۱۲ مسیر شهری فعال هستند و روزانه حدود ۲۵ هزار مسافر در سطح شهر را جابه‌جا می‌کنند.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۵۰ درصد ناوگان حمل‌ونقل عمومی بجنورد نوسازی شده و این روند با هدف ارتقای خدمات شهری و افزایش رضایت شهروندان ادامه دارد.

کشمیری با اشاره به وضعیت عمر ناوگان گفت: متوسط عمر اتوبوس‌های شهری بجنورد حدود ۱۰ سال است، در حالی که بخشی از ناوگان موجود عمری تا ۲۰ سال دارد و همین موضوع ضرورت نوسازی را دوچندان کرده است.

وی افزود: برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل عمومی، برنامه‌ریزی برای تامین اعتبارات بیشتر و تسریع در روند نوسازی ناوگان در دستور کار قرار دارد تا خدمات شهری در سطح مطلوب‌تری ارائه شود.

شهردار بجنورد تاکید کرد: توسعه حمل‌ونقل عمومی از اولویت‌های مدیریت شهری است و تلاش می‌شود با تقویت ناوگان، استفاده از خودروهای شخصی در سفرهای درون‌شهری کاهش یابد.

براساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، شهرستان بجنورد به عنوان مرکز خراسان شمالی ۳۲۴ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۲۳۰ هزار نفر آن در شهر بجنورد سکونت دارند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.