به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، فرماندار بندرخمیر در آیین بهرهبرداری از ساختمان جدید پلیسراه کهورستان–لار گفت: این پروژه از طرحهای نیمهتمامی بود که در جریان سفر استاندار هرمزگان مورد پیگیری قرار گرفت و با رفع نواقص و تکمیل آن، امروز به بهرهبرداری رسید.
مراد زرهی با اشاره به اهمیت محور کهورستان–لار افزود: این مسیر از شریانهای اصلی حملونقل کشور و از پرترددترین محورهای مواصلاتی جنوب به شمار میرود و نقش مهمی در اتصال کریدورهای حملونقلی و جابهجایی کالا و مسافر دارد.
وی تاکید کرد: راهاندازی و استقرار کامل تیمهای پلیسراه در این محور میتواند نقش موثری در مدیریت ترافیک، افزایش ایمنی و کاهش سوانح رانندگی داشته باشد.
بگفته وی ساختمان جدید پلیسراه کهورستان–لار در زمینی به مساحت ۴۳۰ مترمربع و با زیربنای ۱۹۴ متر مربع و با اعتباری بیش از ۲۸ میلیارد تومان ساخته و به بهرهبرداری رسیده است.
آغاز ساخت همراهسرای بیمارستان نیاپور با مشارکت خیر
فرماندار خمیر همچنین از آغاز احداث همراهسرای بیمارستان نیاپور با مشارکت یک خیر نیکاندیش خبر داد.
زرهی در بازدید از بیمارستان نیاپور با بررسی روند ارائه خدمات درمانی و وضعیت پروژههای در دست اجرای این مرکز، مشارکت خیران را ظرفیتی ارزشمند برای ارتقای خدمات حوزه سلامت دانست.
وی ضمن قدردانی از اقدام خیرخواهانه «ادریس طاهریپور» در تأمین هزینههای ساخت همراهسرای بیمارستان نیاپور اظهار کرد: همراهی خیرین در توسعه زیرساختهای درمانی میتواند نقش مهمی در بهبود خدماترسانی به بیماران و خانوادههای آنان داشته باشد.
فرماندار خمیر در ادامه این بازدید با جراح متخصص جدید بیمارستان دیدار و بر ضرورت تقویت خدمات تخصصی درمانی در شهرستان تأکید کرد و گفت: مدیریت شهرستان تمام توان خود را برای کاهش دغدغههای شهروندان در حوزه سلامت و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به کار خواهد گرفت.
در این بازدید همچنین موضوعاتی از جمله جذب متخصصان مورد نیاز، راهاندازی دستگاه سیتیاسکن، ایجاد بخش ICU و تأمین آمبولانس برای بیمارستان نیاپور مورد بررسی و پیگیری قرار گرفت.
شهرستان بندرخمیر با ۵۶ هزار و ۱۴۸ نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع است.










