شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

سنتکام از آغاز تجاوز به ایران خبر داد

خبرآنلاین پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 01:26
فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در منطقه موسوم به سنتکام دقایقی پیش از آغاز تجاوز به ایران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، سنتکام عصر چهارشنبه به وقت محلی درباره این تجاوز اعلام کرد: نیروهای سنتکام امروز از ساعت ۵:۱۵ بعدازظهر به وقت شرق آمریکا، به دستور فرمانده کل قوا (ترامپ) «حملات دفاعی بیشتری» را علیه چندین هدف در ایران آغاز کردند.

به گزارش ایرنا، ارتش آمریکا برای توجیه دومین شب از تجاوز خود به ایران مدعی شد: این حملات در پاسخ به حملات غیرموجه و مستمر ایران انجام می‌شود.

سنتکام روز سه شنبه به وقت شرق آمریکا  ۹ ژوئن ۲۰۲۶ برابر با ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ پس از حمله مجدد رژیم اسرائیل از زمان برقراری آتش بس، به بهانه سرنگونی یک بالگرد آپاچی ارتش آمریکا به دستور ترامپ به ایران حمله و آتش بس را نقض کرد.

سنتکام شب گذشته مدعی تکمیل شدن آن دور از حملات خود به ایران شد اما رئیس جمهور و وزیر جنگ آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بار دیگر ایران را تهدید به حمله مجدد کردند.

این تجاوز در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بارها مدعی نزدیک بودن به دستیابی به توافق شده است.

ترامپ ۳۷ بار ادعای پیروزی کرده، ۲۴ بار مدعی شده که توافق «قریب‌الوقوع» است، حتی ۱۲ بار اعلام کرده که جنگ دیگر تمام شده است.

310310

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.