شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

وزیر جنگ آمریکا با تکرار مواضع ترامپ، ایران را تهدید کرد

ایرنا پنج شنبه 21 خرداد 1405 - 00:22
نیویورک – ایرنا- «پیت هگست» وزیر جنگ آمریکا با تکرار تهدیدات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، تهدید کرد که واشنگتن در صورت عدم توافق، ضربه سختی به ایران وارد خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس پنتاگون عصر چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی خطاب به کارکنان فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) در تامپا در ایالت فلوریدا ادعا کرد ارتش آمریکا در صورتی که تهران برای پایان دادن به درگیری میان دو کشور به توافق نرسد، به ایران «ضربه سختی» وارد خواهد کرد.

این ادعاهای وزیر جنگ آمریکا در واقع تکرار تهدیدی بود که پیش‌تر از سوی دونالد ترامپ مطرح شده بود. وزیر جنگ آمریکا مدعی شد: «ما دقیقاً بر همان نتیجه‌ای متمرکز هستیم که رئیس‌جمهور به نمایندگی از مردم آمریکا خواستار آن است و پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم. و همان‌طور که رئیس‌جمهور امروز گفت، اگر آن‌ها به توافق نرسند، ما به آن‌ها ضربه سختی وارد خواهیم کرد.»

ترامپ نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که ایالات متحده حملات بیشتری علیه ایران انجام خواهد داد. او در پیامی در شبکه‌های اجتماعی نوشت ایران «بیش از حد در مذاکرات تعلل کرده است و اکنون باید بهای آن را بپردازد!!!»

ترامپ همچنین روز چهارشنبه به وقت محلی در سخنانی در دفتر بیضی کاخ سفید مدعی شد: «ما به آن‌ها حمله خواهیم کرد، حمله‌ای بسیار سخت.» ادعاهای رئیس جمهوری آمریکا و وزیر جنگ این کشور در حالی است که او بارها مدعی نزدیک بودن به دستیابی به توافق شده است.

ترامپ ۳۷ بار ادعای پیروزی کرده، ۲۴ بار مدعی شده که توافق «قریب‌الوقوع» است، حتی ۱۲ بار اعلام کرده که جنگ دیگر تمام شده است. رویکرد فشار، تحریم و حملات نظامی آمریکا و اسرائیل علیه ایران در حالیست که دولت ترامپ در پی جنگ علیه ایران و پیامدهای سیاسی و اقتصادی آن در جهان به دنبال خروج از این بحران خود ساخته بوده و با ادعای دیپلماسی، در پی توافقی با جمهوری اسلامی ایران است که خواسته های خود را برآورده کند.

آمریکا و اسرائیل به رغم اعلام آتش بس در ایران و لبنان، و تداوم مذاکرات برای دستیابی به توافق، همچنان آن را نقض کرده و به حملات خود ادامه داده اند.

فرماندهی مرکزی نیروهای ایالات متحده آمریکا در منطقه خاورمیانه موسوم به سنتکام ۹ ژوئن ۲۰۲۶ برابر با ۱۹ خرداد ۱۴۰۵ پس از حمله مجدد رژیم اسرائیل از زمان برقراری آتش بس، به بهانه سرنگونی یک بالگرد آپاچی ارتش آمریکا به دستور دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ایران حمله و آتش بس را نقض کرد.

سنتکام شب گذشته مدعی تکمیل شدن آن دور از حملات خود به ایران شد اما رئیس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی بار دیگر ایران را تهدید به حمله مجدد کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.