شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

حزب الله: پاسخ موشکی ایران به اسرائیل، پیام پایبندی سیاسی و میدانی ایران است

ایرنا سه شنبه 19 خرداد 1405 - 13:27
تهران-ایرنا- حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، پیام پایبندی اخلاقی، سیاسی و میدانی در قبال لبنان است، از دولت این کشور خواست که با استفاده از از این فرصت، روابط خود با تهران را اصلاح کند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از المیادین، حزب الله لبنان در بیانیه ای تاکید کرد که پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی در دفاع از ملت لبنان، پیام پایبندی اخلاقی، سیاسی و میدانی است.

در این بیانیه آمده است: پاسخ ایران بر این مساله تاکید دارد که مصلحت ثبات منطقه در این است که تمام تلاش ممکن برای حفظ توافقات به کار گرفته شود و دشمن قبل از هر طرف دیگری به آن پایبند باشد.

حزب الله افزود: پاسخ موشکی ایران به اسرائیل در واقع پیام شفاف و روشن ایران به تمام کسانی بود که به تلاش برای ثبات در منطقه اهمیت می دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: پاسخ ایران به طور همزمان با حمایت انصارالله یمن در چارچوب اقدام مشترک برای بازدارندگی رژیم صهیونیستی همراه شد. هدف پیام بازدارندگی این است که به دولت آمریکا بفهماند حمایت هایش از تجاوزهای اسرائیل علیه کشور ما منجر به فروپاشی تمام توافقات می شود.

مقاومت اسلامی لبنان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر این مساله پافشاری می کند که هرگونه توافق با آن باید آتش بس فراگیر در تمامی جبهه ها به ویژه لبنان را شامل شود. حمایت ایران از حقوق مشروع ما و تحمل هزینه های مادی و سیاسی آن، بار دیگر ثابت می‌کند که ایران پشتیبان لبنان است و عکس این مساله درست نیست. ایران همواره خیرخواه کشور ما بوده و از مقاومت برای آزادی خاک کشور حمایت و در بازسازی آنچه دشمن ویران کرده است، مشارکت داشت.

در این بیانیه همچنین آمده است: موضع شرافتمدانه ایران در حمایت از لبنان سزاوار تقدیر و تشکر از دولت این کشور است، نه اینکه دولت به خاطر پذیرش دیکته های خارجی این حمایت ها را انکار و به طور عامدانه توهین کند. اتهامات باطلی که برخی طرف های دولت علیه نقش شرافتمدانه ایران مطرح کردند به طور کامل غیر قابل پذیرش است زیرا زیرپا گذاشتن حقیقت است. هجمه ظالمانه علیه ایران از جمله بیانیه مشترک با دشمن و دولت آمریکا محکوم است و این مساله تنها در راستای منافع دشمن است.

حزب الله آورده است: از دولت لبنان می خواهیم که فرصت را غنیمت شمارد و روابط خود با ایران را اصلاح کند که این امر در راستای اهداف ملی و منافع دو کشور است. از دولت می خواهیم که مذاکرات غیرمستقیم با دشمن برگزار کند و به مذاکرات اسلام آباد و عناصر قدرت مقاومت و موضع مردمی متکی باشد.

تکمیل می شود

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.