شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

افشای هدف مشترک آمریکا و اسرائیل درمورد ایران

افکار نیوز سه شنبه 19 خرداد 1405 - 08:50
سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا بامداد سه‌شنبه گفت که اهداف واشنگتن و تل‌آویو یکسان است و نمی‌خواهند ایران به یک قدرت منطقه‌ای مسلط تبدیل شود.

«یخیل مایکل لایتر» سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن بامداد سه‌شنبه گفت: «ما با آمریکا همکاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل شود که رژیم ایران قادر به تهدید منطقه نیست».

لایتر در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» توضیح داد: «ما اهداف مشترکی با واشنگتن داریم و نمی‌خواهیم ایران به یک قدرت منطقه‌ای مسلط تبدیل شود».

وی در ادامه مدعی شد: «من شک دارم که ترامپ به ایران اجازه دهد مسئله لبنان را به مذاکرات جاری با آن مرتبط کند. وقتی ما حزب‌الله را هدف قرار می‌دهیم، هیچ ارتباطی با ایران ندارد و ایران باید از آن دور بماند».

این دیپلمات صهیونیست ادعا کرد: «ما اجازه نخواهیم داد که حزب‌الله بر لبنان تسلط یابد یا با مصونیت به ما حمله کند. ایران در تلاش است تا مذاکرات با واشنگتن را به مسئله لبنان مرتبط کند، اما این دو ارتباطی با هم ندارند».

لایتر درباره درخواست نمایشی رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی برای پاسخ ندادن به واکنش ایران به نقض آتش‌بس، گفت: «ترامپ می‌داند که ما نمی‌توانیم تحمل کنیم که موشک‌های بالستیک بدون پاسخ به سمت ما روانه شود».

وی با ادعای اینکه اسرائیل مجبور شد به حملات ایران پاسخ دهد، اظهار داشت: «ترامپ خواستار کاهش تنش و آرام کردن اوضاع شد و نخست وزیر تصمیم گرفت به آن پاسخ دهد».

سفیر تل‌آویو در واشنگتن سپس تصریح کرد: «همکاری نزدیک و تفاهم زیادی بین آمریکا و اسرائیل وجود دارد. مذاکرات بین نتانیاهو و ترامپ دوستانه است و نشان دهنده دوستی عمیقی است که تقریباً ۴۰ سال قدمت دارد».

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.