سید احمد علوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه در مدت اخیر بحث های زیادی در مورد طرح «اصلاح مصوبه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی» مطرح شد، اظهار کرد: در این ایام مسائل کارشناسی و مباحث دیگری مورد بررسی قرار گرفت.
وی افزود: این طرح چند بٌعد داشت که یک بعد حمایت از معیشت قشر نیازمند بود بعد دیگر به کاهش آلودگی هوا و کمک به حفظ محیط زیست اختصاص داشت و وزارت نفت متقاضی اجرای این طرح بود و حاضر بود بخشی از هزینههای رایگان کردن حمل و نقل عمومی را بپردازد.
این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه بعد دیگر طرح جلب مشارکت شهروندان در مدیریت امور شهر بود، خاطرنشان کرد: قرار بر این بود که همچون سراسر دنیا به شهروندانی که با مدیریت شهری مشارکت میکنند، امتیازاتی ارائه دهیم تا به شهر و شهرداری کمک شود.
علوی افزود: به عنوان عضوی از شورا و بخشی از جامعه که با تصویب نشدن این طرح، یک گرفتاری به گرفتاری آنها اضافه شد عذرخواهی میکنم برخی دوستان با این طرح مخالفت کردند و چیزی که میخواستند مطرح کنند ارتباطی با رایگان شدن حمل و نقل و جلب مشارکت مردم و مباحث کارشناسی این حوزه نداشت آنچه که دوستان در ادامه بررسی طرح مورد بحث قرار دادند، تنها ارائه تخفیف بود که عملاً دیگر با آن طرح مرتبط نبود، لذا به نتیجه نرسید.
به گزارش ایرنا، طرح رایگان شدن حمل و نقل عمومی پس از چندین جلسه بررسی در نهایت با مخالفت رییس شورای شهر تهران و تعدادی از اعضای شورا شهر تهران منتفی شد.









