شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

ادعای روبیو: هرگونه توافق جدید با ایران بهتر از برجام خواهد بود

ایرنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 21:14
نیویورک - ایرنا - «مارکو روبیو» وزیر امور خارجه آمریکا در نشستی در کنگره آمریکا خطاب به قانون‌گذاران با تکرار ادعاهای واشنگتن و پایان جنگ علیه ایران مدعی شد که هرگونه توافق جدید میان آمریکا و ایران «بهتر» از توافق دولت اوباما خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، نمایندگان جمهوری‌خواه و دموکرات در این نشست نسبت به جزئیات گزارش‌شده از یک توافق احتمالی میان تهران و واشنگتن ابراز نگرانی کردند.

«اندی بار» نماینده جمهوری‌خواه از ایالت کنتاکی، این پرسش را مطرح کرد که آیا این توافق مشابه توافقی است که باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در سال ۲۰۱۵ منعقد کرده بود یا نه.

روبیو به تشریح مسائل مختلف در حال مذاکره و تفاوت‌های آن با توافق هسته‌ای قبلی پرداخت؛ توافقی که دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد.

وی با اشاره به «برنامه جامع اقدام مشترک» موسوم به برجام گفت: «در نهایت، هر توافقی که انجام دهیم، یا توافق خوبی خواهد بود یا اصلاً توافقی در کار نخواهد بود و قطعاً بهتر از برجام خواهد بود.»

ادامه دارد ...

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.