شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز «بچه‌های ما» در کرمان بازدید کرد

خبرگزاری ایسنا چهارشنبه 13 خرداد 1405 - 11:27
سید محمدجواد حسینی رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان کرمان، چهارشنبه ۱۳ خرداد از مرکز خیریه بچه‌های ما بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند نگهداری، آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی کودکان و نوجوانان تحت پوشش این مرکز قرار گرفت.

در این بازدید، مسئولان مرکز گزارشی از فعالیت‌های مجموعه ارائه کردند.

به گزارش ایسنا، مرکز بچه‌های ما از سال ۱۳۸۳ به‌عنوان یک سازمان مردم‌نهاد و غیرانتفاعی با هدف حمایت، نگهداری و توانمندسازی کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست فعالیت خود را آغاز کرده و هم‌اکنون ۸۶ کودک و نوجوان دختر و پسر را در گروه‌های سنی مختلف تحت پوشش دارد.

این مرکز علاوه بر تأمین نیازهای معیشتی و نگهداری شبانه‌روزی، برنامه‌های متنوعی در حوزه آموزش‌های تحصیلی، مهارت‌های شغلی، سلامت روان و آماده‌سازی فرزندان برای ورود موفق به جامعه اجرا می‌کند.

براساس گزارش ارائه شده، در حال حاضر ۱۰ کودک در بخش نوباوگان، ۲۷ پسر و ۴۰ دختر در واحدهای مختلف این مرکز نگهداری می‌شوند.

همچنین از زمان تأسیس تاکنون، ۱۴۶ دختر و ۱۵۴ پسر از این مرکز ترخیص شده‌اند که بخشی از آنان از طریق بازپیوند به خانواده، فرزندخواندگی، زندگی مستقل یا انتقال به سایر مراکز ساماندهی شده‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور از مرکز «بچه‌های ما» در کرمان بازدید کرد

این خیریه تاکنون بیش از ۳۰۰۰ سبد کالا بین خانواده‌های نیازمند توزیع کرده و در دوران شیوع کرونا نیز ۲۸۰ دستگاه تبلت در اختیار مددجویان غیرمتمرکز قرار داده است. در حال حاضر نیز ۵۰۰ مددجوی غیرمتمرکز از حمایت‌های مالی و درمانی این مجموعه بهره‌مند هستند.

مرکز بچه‌های ما با راه‌اندازی دو کارگاه تولیدی در حوزه طراحی، دوخت و تولید پوشاک زنانه و همچنین کارگاه سفالگری، زمینه آموزش مهارت‌های حرفه‌ای و اشتغال فرزندان را فراهم کرده است.

محصولات تولیدی این مجموعه نیز از طریق بوتیک اختصاصی خیریه در کرمان عرضه می‌شود.

مسئولان این مرکز اعلام کردند: بسیاری از فرزندان ترخیص‌شده با برخورداری از تحصیلات دانشگاهی و آموزش‌های مهارتی، هم‌اکنون در بخش‌های مختلف مشغول به کار هستند و ارتباط خود را با خیریه حفظ کرده‌اند. در میان آنان، فارغ‌التحصیلان مقاطع عالی از جمله دارندگان مدارک دکتری و مهندسی حضور دارند که در مجموعه‌هایی نظیر هواپیمایی ماهان، شرکت عمران علوی، فرودگاه کرمان و سایر بخش‌های تخصصی مشغول فعالیت هستند.

همچنین تعدادی از فرزندان این مرکز در رشته‌های ورزشی و دانشگاهی موفقیت‌های چشمگیری کسب کرده‌اند؛ از جمله یک ورزشکار شنا که موفق به کسب مدال برنز آسیا در ماده ۱۰۰ متر کرال پشت شده و خود را برای حضور در رقابت‌های آسیایی ۲۰۲۶ ژاپن آماده می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در این بازدید با تأکید بر اهمیت هدایت تحصیلی و شغلی کودکان و نوجوانان اظهار کرد: ضروری است استعدادها و علایق فرزندان به‌درستی شناسایی شود، زیرا زمانی که مهارت و علاقه در کنار یکدیگر قرار گیرند، زمینه موفقیت و شکوفایی افراد فراهم خواهد شد.

حسینی همچنین با اشاره به نتایج پژوهش‌های انجام‌شده در حوزه مراکز شبه‌خانواده، گفت: بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد آموزش‌های تحصیلی، مهارت‌آموزی و توجه به سلامت روان کودکان نقش تعیین‌کننده‌ای در آینده آنان دارد. فرزندان مراکز شبه‌خانواده در بسیاری از شاخص‌ها از جمله اشتغال، ازدواج و حضور مؤثر در جامعه، عملکرد مطلوبی داشته‌اند و حتی در برخی موارد میزان موفقیت آنان از میانگین جامعه بالاتر است.

وی افزود: ایجاد نشاط، امید و احساس تعلق در مراکز شبه‌خانواده از مهم‌ترین عوامل موفقیت این فرزندان در مسیر زندگی مستقل و حضور سازنده در جامعه به شمار می‌رود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.