شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

آغاز ترانزیت از بندر جاسک

دنیای اقتصاد سه شنبه 12 خرداد 1405 - 00:07
دنیای‌اقتصاد–بندرعباس: بندر جاسک به‌عنوان یکی از بنادر کلیدی منطقه مکران، رسما وارد فرآیند ترانزیت خودرو شد.

حمیدرضا محمدحسینی تختی، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اعلام این خبر بر اهمیت راهبردی منطقه مکران در معادلات جدید تجارت دریایی تاکید کرد. وی افزود: پس از رایزنی‌های گسترده و اخذ مجوز موقت سه‌ماهه از سوی گمرک، تخلیه نخستین مرحله از این خودروها آغاز شده است.  این مقام مسوول با ارائه جزئیات بیشتر گفت: در نخستین مرحله، دو فروند شناور لندینگ‌کرافت حامل خودروهای وارداتی از طریق این بندر وارد شده که هر کدام شامل هشت دستگاه خودرو بوده است.

تختی با تاکید بر ارائه خدمات بندری مناسب در جاسک با وجود محدودیت‌ها و آسیب‌های ناشی از جنگ و تجاوز آشکار دشمن تصریح کرد: انتظار می‌رود محموله‌های بعدی نیز به زودی وارد بندر جاسک شوند. مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان در پایان با اشاره به اهمیت این رویداد خاطرنشان کرد: جایگاه ویژه بنادر منطقه مکران در دوران کنونی بیش از هر زمان دیگری مشخص شده است. منطقه مکران به‌دلیل موقعیت استراتژیک خود در کرانه‌های دریای عمان و اقیانوس هند، می‌تواند نقش کلیدی در تحول تجارت دریایی کشور ایفا کند. بندر جاسک، به‌دلیل دسترسی به آب‌های آزاد (دریای عمان و اقیانوس هند)، از جایگاه ویژه‌ای در ترانزیت و تجارت دریایی کشور برخوردار است. فعال شدن رویه ترانزیت در این بندر، گامی مهم به منظور کاهش وابستگی به تنگه هرمز و توسعه کریدورهای شمال-جنوب و شرق-غرب محسوب می‌شود. ورود نخستین محموله‌های خودرو از مسیر عمان به جاسک، نویدبخش تحول در ترانزیت کالا و خودرو از مسیرهای جایگزین و کمک به رونق اقتصادی منطقه مکران است.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.