به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، جواد کاظمنسب الباجی در جریان سفر به بصره با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتوگو کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در این دیدار با اشاره به مسایل مرتبط با گذرگاههای مرزی شلمچه و چذابه، بر لزوم ایجاد نظم و تسهیل فرآیند ورود و خروج اتباع دو کشور تاکید کرد و این موضوع را از الزام های توسعه روابط اقتصادی و اجتماعی میان ایران و عراق دانست.
او ایجاد صرافی رسمی در مرز، شبانهروزی شدن تردد صادرات به عراق و تسهیل روند مبادله های تجاری را از جمله اولویتهای استان اعلام کرد.
کاظمنسب الباجی همچنین با اشاره به ظرفیتهای خوزستان در حوزههای گردشگری، سلامت و درمان، از ضرورت ایجاد دفتر تسهیلگری با محوریت ادارهکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خبر داد و اظهار کرد: این اقدام با هدف هدایت اتباع عراقی به کشور و بهرهبرداری از توانمندیهای استان در حوزه سیاحت، زیارت و خدمات بهداشتی و درمانی انجام خواهد شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در ادامه از نمایشگاه بصره که به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار شده است بازدید و با شرکتهای ایرانی حاضر در این نمایشگاه دیدار و گفتوگو کرد.
این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی توانمندیهای تولیدی کشور و بررسی مسایل مرتبط با تامین و ورود کالاهای اساسی فراهم کرده است.


انتهای پیام/