شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

آوای «کمانچه» در مرکز تئاتر کانون طنین‌انداز می‌شود

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:30
برنا - گروه فرهنگ و هنر؛نمایشنامه‌خوانی «لالو و صدای کمانچه» در ادامه طرح چهارمین رویداد نمایش‌نامه‌خوانی «توکا» در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

این اثر اقتباسی از رمان «لالو» نوشته یوسف قوجق از انتشارات کانون پرورش فکری است که به نویسندگی محراب عبدالله‌زاده و حمیدرضا مرادی و با کارگردانی حمیدرضا مرادی برای اجرا آماده شده است.

داستان این نمایش‌نامه درباره نوجوانی روستایی به نام لالو است که به دلیل ناتوانی در سخن گفتن، از کودکی با این نام شناخته می‌شود. او از همان ابتدای زندگی با دشواری‌های زیادی روبه‌رو بوده است؛ مادرش هنگام تولد و پدرش یک هفته بعد از دنیا می‌روند و لالو با مادربزرگش تنها می‌ماند. در ادامه، پیرزنی رمال در روستا شایعه می‌کند که لالو نفرین شده است و همین موضوع باعث دوری مردم از او می‌شود، تا این‌که آشنایی لالو با «عاشیق تایماز» و ساز او مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

در این نمایش‌نامه‌خوانی شادی کارآیین، هادی شیرمحمدی، پریسا راد، مرجان رضائی، سدنا حسینی و حمیدرضا مرادی به عنوان خوانش‌گر حضور دارند. طراحی پوستر این اثر را مریم‌سادات حسینی انجام داده و انتخاب موسیقی نیز بر عهده حمیدرضا مرادی بوده است.

نمایش‌نامه‌خوانی «لالو و صدای کمانچه» روز یک‌شنبه سوم اسفند ۱۴۰۴ ساعت ۱۷ در مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون واقع در بلوار کشاورز، خیابان حجاب، داخل پارک لاله برگزار می‌شود.

رویداد نمایش‌نامه‌نویسی و نمایش‌نامه‌خوانی «توکا» با توجه به سیاست نوجوان‌محوری کانون و با مشارکت مرکز تئاتر کانون و انجمن تئاتر کودک خانه تئاتر در سال ۱۴۰۴ در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.