برنا - گروه فرهنگ و هنر؛ فرخنده جلالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان، بر نقش تعیینکننده هنرمندان در تقویت هویت ملی و توسعه دیپلماسی فرهنگی تأکید کرد.
جلالی در این مراسم با تبریک حلول ماه مبارک رمضان و ابراز همدردی با خانواده شهدا و جانباختگان کودتای نافرجام دیماه گفت: این روزها ملت ایران در سوگی بزرگ به سر میبرد، اما بدخواهان ایران بهخوبی دریافتند که «چو ایران نباشد تن من مباد» تنها یک شعار نیست، بلکه آرمانی عمیق و ریشهدار در فرهنگ این سرزمین است.
وی افزود: به لطف هنر هنرمندان و همراهی جوانان، مردان و زنان ایرانزمین، این مقطع نیز سپری خواهد شد و آنچه باقی میماند، عزت و سربلندی ایران است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با خوشامدگویی به مهمانان این آیین، از جمله سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ـ که میزبان این رویداد بود ـ دکتر آذر استاد ادبیات فارسی، استاندار هرمزگان و هنرمندان حاضر، قدردانی کرد.
وی با اشاره به جایگاه هرمزگان در جغرافیای فرهنگی کشور تصریح کرد: هرمزگان هم خاستگاه فرهنگ و هنر ایران و هم گذرگاه و پیونددهنده عمیق فرهنگ منطقه است و در توسعه فرهنگی کشور و تقویت دیپلماسی فرهنگی با همسایگان نقش جدی ایفا میکند.
جلالی همچنین به خدمات حمایتی و تسهیلاتی صندوق اعتباری هنر برای هنرمندان استان اشاره کرد و گفت: چنانچه در حوزه اقتصاد هنر فرصتهای بیشتری برای عرضه آثار هنرمندان هرمزگان در سطح ملی و بینالمللی فراهم شود، تأثیر آن در تقویت دیپلماسی فرهنگی دوچندان خواهد بود.
وی در پایان با ابراز خرسندی از حضور در جمع هنرمندان و فرهیختگان استان، بر تداوم حمایت از جامعه فرهنگ و هنر تأکید کرد.
انتهای پیام/
منبع خبر "
خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.