شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

اجرای طرح ملی «با انرژی‌ها» برای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب و انرژی در مدارس

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:28
برنا - گروه اجتماعی؛ وزیر آموزش و پرورش با هدف گفتمان‌سازی و ترویج رفتار صحیح مصرف در مدارس، محله‌ها و منازل، طرح ملی «با انرژی‌ها» را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد. این طرح با همکاری وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست طراحی و اجرایی شده است.

علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، در ابلاغیه‌ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها از آغاز اجرای طرح ملی «با انرژی‌ها» خبر داد.

 این طرح با هدف گفتمان‌سازی، فرهنگ‌سازی و ترویج رفتار صحیح مصرف در مدارس، محله‌ها و منازل طراحی شده است. وزیر آموزش و پرورش در این ابلاغیه تأکید کرد که طرح مذکور در راستای تحقق سیاست‌های کلان کشور در زمینه مدیریت مصرف آب و انرژی و همچنین صیانت از منابع ملی، طراحی و اجرایی شده است.

کاظمی همچنین بر نقش راهبردی آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده و شکل‌دهی به نگرش‌ها و رفتار‌های اجتماعی تأکید کرد و افزود: این طرح با رویکردی آموزشی، تربیتی و مشارکتی اجرا می‌شود تا از این طریق به کاهش مصرف آب و انرژی در مدارس، خانواده‌ها و جامعه دانش‌آموزی کمک کند.

طرح ملی «با انرژی‌ها» بر اساس تفاهم‌نامه مشترک میان وزارت آموزش و پرورش، وزارت نیرو، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان محیط زیست به‌منظور فرهنگ‌سازی و اصلاح الگوی مصرف در سطح مدارس و خانواده‌ها اجرا خواهد شد. این برنامه به دنبال کاهش واقعی و قابل سنجش مصرف آب و انرژی در مدارس و جامعه دانش‌آموزی است.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.