شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

انتقال نشتی سد لار و پروژه‌های تصفیه‌خانه برای حل بحران آب تهران

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:28
برنا - گروه اجتماعی؛ رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران از تخصیص بودجه ۱۰ هزار میلیارد تومانی برای احداث تصفیه‌خانه‌ها و پیش‌بینی انتقال نشتی سد لار به تهران خبر داد. این اقدامات به‌منظور مقابله با بحران آب شرب پایتخت و تأمین منابع آبی پایدار در ایام آینده طراحی شده است.

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، از اقدامات جدی مدیریت شهری دوره ششم برای مقابله با بحران کمبود آب در پایتخت خبر داد.

وی با اشاره به انتقال نشتی سد لار به تهران، اظهار کرد: قسمتی از خط انتقال نشتی آب از سد لار امسال اجرایی شده و با پیش‌بینی‌های انجام‌شده، این حجم ۱۶۵ میلیون مترمکعبی آب تا اواسط سال ۱۴۰۶ به تهران خواهد رسید.

پیرهادی تأکید کرد: این اقدام همراه با ایجاد تصفیه‌خانه‌ها و پروژه‌های دیگر در جهت کاهش مصرف آب در سطح شهر و استفاده از پساب از تصفیه‌خانه‌های موجود در نقاط مختلف تهران انجام می‌شود. برای این هدف، شورای اسلامی شهر تهران مبلغ ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای احداث تصفیه‌خانه‌ها تصویب کرده است.

وی همچنین از تخصیص بودجه‌های مختلف برای تجهیز مراکز پرمصرف همچون مدارس و مراکز نظامی به وسایل کاهنده آب و ساخت چهار تصفیه‌خانه جدید در بوستان‌های جنگلی تهران خبر داد.

پیرهادی همچنین خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت نیرو و آب و فاضلاب، انتقال نشتی آب از خطوط مختلف به تهران تسریع خواهد شد.

با اشاره به تخصیص بودجه‌های سنگین در حوزه محیط‌زیست و آب، رئیس کمیسیون سلامت شورای اسلامی شهر تهران در نهایت از تلاش‌های مستمر مدیریت شهری برای تأمین فضای سبز پایدار و هوای تمیز در پایتخت قدردانی کرد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.