شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

همراه داشتن چاقو فرد را از دایره شهروندی خارج می کند

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:29
برنا- گروه اجتماعی؛ معاون اداره اجتماعی پلیس آگاهی فراجا هشدار داد همراه داشتن چاقو و سایر سلاح‌های سرد نه تنها تهدیدی جدی برای امنیت عمومی محسوب می‌شود، بلکه زمینه ساز بروز نزاع، خشونت و ارتکاب جرایم خشن است و همراه داشتن چاقو فرد را از دایره شهروندی خارج می کند

به گزارش برنا؛ سرهنگ محمد شریفی؛ با ذکر اینکه همراه داشتن حتی چاقوی به ظاهر متعارف نیز می‌تواند انگیزه ارتکاب جرم ، تشدید نزاع و تبدیل یک اختلاف ساده به حادثه‌ای جبران ناپذیر را فراهم کند گفت: از این منظر، پلیس نگاه پیشگیرانه و قاطع به موضوع دارد.

وی با اشاره به روند برخورد پلیس آگاهی در این مورد تصریح کرد: برخورد با حمل سرد، بخشی از برنامه‌های مستمر پلیس در حوزه پیشگیری اجتماعی است و کارآگاهان پلیس آگاهی با رصد میدانی، اقدامات اطلاعاتی و همکاری دستگاه قضایی، با افراد حامل سلاح سرد به ویژه چاقوهای نامتعارف برخورد قانونی و بازدارنده خواهند داشت.

شریفی تاکید کرد:اصولا همراه داشتن چاقوی متعارف یا نامتعارف انگیزه ارتکاب جرم و جسارت ورود به نزاع با دیگران را افزایش می‌دهد. با حمل چاقوی نامتعارف، شخصیت خود را زیر سوال نبرید و امنیت را به شیوه‌ای خطا تعریف نکنید. با حمل سلاح سرد به ناامنی دامن نزنید و خود را در موضع اتهام قرار ندهید. از نگاه مردم و پلیس؛ هیچ توجیهی برای حمل چاقوی نامتعارف وجود ندارد. حمل چاقوی نامتعارف در شأن شهروند قانون مدار نیست و فرد را از دایره شهروندی خارج می‌کند. بنابراین با حمل اینگونه سلاح‌ها، خود را مسئله دار و درگیر پیامدهای قضایی و اجتماعی نکنید.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.