شنبه 06 تیر 1405
Saturday, 27 June 2026

حذف سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده آلودگی هوای تهران در اسفند

خبرگزاری برنا دوشنبه 11 خرداد 1405 - 14:28
برنا - گروه اجتماعی: شورای ترافیک تهران سهمیه ۲۰ روز تردد رایگان در محدوده آلودگی هوای پایتخت را برای اسفندماه لغو کرد.

به گزارش برنا به نقل از روابط عمومی سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران براساس مصوبه هشتاد و هفتمین نشست شورای ترافیک تهران، سهمیه ۲۰ روزه تردد رایگان در محدوده کاهش آلودگی هوا از ۹ تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۴ اعتباری ندارد و از ۲۸ اسفند ۱۴۰۴ تا ۱۴۰۵.۰۱.۱۵ طرح ترافیک اجرا نخواهد شد.»

دبیر شورای ترافیک تهران با بیان اینکه جلسه شورای ترافیک، یکشنبه ۲۶ بهمن، با حضور زاکانی شهردار تهران و سایر اعضا در برج میلاد تشکیل شد، گفت: در این جلسه برای مدیریت ترافیک در روز‌های پایانی سال بویژه مرکز شهر، موضوعات مختلفی مطرح و تصمیمات لازم برای کاهش حجم خودرو‌ها در معابر اصلی، جلوگیری از ایجاد گره‌های ترافیکی و معطلی‌های طولانی شهروندان در مسیر‌ها گرفته شد.

پوریا علیمردانی با بیان اینکه  براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، هر خودرو در هر فصل می‌تواند در محدوده کنترل آلودگی هوا با پلاک تهران ۲۰ روز و با پلاک شهرستان ۱۵ روز تردد داشته باشد گفت: با این وجود با توجه به ازدحام ترافیکی در اسفندماه قرار شد که این سهمیه از روز ۹ تا ۲۷ اسفندماه لغو شود که این تصمیم، به دلیل صرف نظر کردن احتمالی شهروندان از سفر‌های غیرضروری در ساعات اجرای طرح از ۶:۳۰ صبح تا ۱۸ عصر، کمک شایانی به کاهش ازدحام و ترافیک معابر شهر در ایام پایانی سال و عبور از روز‌های شلوغ شب عید خواهد کرد.

وی تصریح کرد: از روز شنبه ۹ اسفند تا پایان ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۴، تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا، مشمول پرداخت عوارض برابر با مصوبه شورای اسلامی شهر خواهد شد و بهتر است شهروندان حتی‌الامکان از وسیله شخصی خود در ساعت‌های اوج صبح و عصر استفاده نکنند.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری برنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.